×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

clear marble on brown rock
09 kwietnia 2025

Volvo XC60 2025 Test: Czy Warto Wydać 300 000 zł na Ten Premium SUV?

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Volvo XC60 właśnie wskoczyło na piąte miejsce wśród najchętniej kupowanych SUV-ów w Polsce w lutym 2025 roku, wyprzedzając takich rywali jak Kia Sportage czy Toyota RAV4.

Jednak czy ten szwedzki SUV premium, którego ceny startują od 219 900 złotych, rzeczywiście jest wart swojej wysokiej ceny? Przede wszystkim najnowszy model przeszedł istotny facelifting, oferując charakterystyczny skandynawski design i imponujące osiągi - od 150 do nawet 407 koni mechanicznych w wersji hybrydowej.

Co więcej, producent chwali się nie tylko stylistyką i mocą, ale także przestronnym wnętrzem z bagażnikiem o pojemności 505 litrów oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Po dwóch tygodniach testów sprawdziliśmy, czy Volvo XC60 2025 faktycznie zasługuje na swoją rosnącą popularność i wysoką cenę.

 

 

Volvo XC60 2025: Pierwsze wrażenia z jazdy testowej

 

Siedząc za kierownicą nowego Volvo XC60 2025, od razu zauważam, że Szwedzi przyłożyli się do odświeżenia swojego bestsellerowego modelu. Po ośmiu latach od debiutu drugiej generacji, ten model wciąż wygląda nowocześnie i świeżo, a najnowszy facelifting tylko to potwierdza.

 

Nowy design zewnętrzny - co się zmieniło?

 

Na pierwszy rzut oka widać nowy wlot powietrza z charakterystycznym logo Volvo, który nawiązuje do zmian wprowadzonych wcześniej w większym XC90. Z tyłu pojawiły się przyciemnione lampy, które dodają elegancji całej sylwetce. Jednak najbardziej zauważalne są nowe kolory nadwozia: Forest Lake i Aurora Silver, a także Mulberry Red, który pojawia się w XC60 po raz pierwszy.

Mimo upływu lat, sylwetka XC60 pozostaje niezwykle atrakcyjna - długa, nisko osadzona i mniej niezgrabna niż u konkurencji. Charakterystyczne reflektory w kształcie "młota Thora" stanowią znak rozpoznawczy marki i zapewniają doskonałą widoczność po zmroku. Ponadto, do wyboru mamy nowe wzory felg, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter pojazdu.

 

Wnętrze premium - komfort i ergonomia

 

Wsiadając do środka, od razu czuję atmosferę skandynawskiego luksusu. Wnętrze XC60 zostało odświeżone nowymi materiałami wykończeniowymi, takimi jak pikowany Nordico czy granatowa tkanina Herringbone Weave. Fotele przednie są niezwykle wygodne i wspierające, z ośmioma elektrycznymi regulacjami oraz podparciem lędźwiowym.

Na szczególną uwagę zasługuje system audio - w zależności od wersji wyposażenia możemy liczyć na system High Performance (10 głośników, 220W), Harman Kardon (14 głośników, 600W) lub topowy Bowers & Wilkins z 15 głośnikami o łącznej mocy 1400W. Ten ostatni oferuje nawet cztery różne tryby akustyczne, w tym "Concert Hall" czy "Jazz Club".

Kabina jest wyjątkowo wyciszona dzięki podwójnym szybom, co sprawia, że podróż jest przyjemna nawet przy wysokich prędkościach. Praktyczne rozwiązania jak inteligentny schowek, nowe uchwyty na kubki czy udoskonałona ładowarka bezprzewodowa dodatkowo podnoszą komfort użytkowania.

 

Wrażenia z jazdy po mieście i trasie

 

Na drodze XC60 zachwyca komfortem i pewnością prowadzenia. Czterocylindrowy silnik B5 jest zaskakująco żwawy - zapewnia dobre przyspieszenie podczas wyprzedzania i włączania się do ruchu. Pedał hamulca działa płynnie, bez nieprzyjemnych niespodzianek.

Choć kierownica mogłaby być nieco cięższa, to posłusznie wykonuje polecenia kierowcy. Mimo długiej maski, której końca nie widać z miejsca kierowcy, manewrowanie SUV-em jest zaskakująco łatwe. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne (za około 7410 zł) potrafi zapewnić komfort jazdy jak na chmurce, jednak przy wyborze 22-calowych felg (około 6070 zł) przejazd po nierównościach staje się miejscami wyboisty.

Zużycie paliwa w teście dla wersji B5 wyniosło 27,3 mpg (około 8,6 l/100 km), co jest bliskie deklarowanym przez EPA wartościom: 23 mpg w mieście, 30 na autostradzie i 26 w cyklu mieszanym.

 

Silniki i osiągi SUV-a Volvo XC60

 

Pod maską nowego Volvo XC60 skrywają się układy napędowe, które łączą wydajność z mocą. Przyjrzałem się bliżej dostępnym wariantom, by sprawdzić, czy rzeczywiście zasługują na swoją cenę.

 

Test wersji benzynowej B5 250 KM

 

Podstawowy wariant B5 to turbodoładowany silnik 2.0 litra wspomagany 14-konnym silnikiem elektrycznym w układzie miękkiej hybrydy. Generuje łącznie 250 KM mocy i 266 lb-ft (około 360 Nm) momentu obrotowego przy 2000 obr/min. W praktyce ten czterocylindrowy motor jest zaskakująco żwawy - zapewnia dobre przyspieszenie przy wyprzedzaniu i włączaniu się do ruchu. Podczas testu Volvo XC60 B5 osiągnęło czas 6,6 sekundy w sprincie do 100 km/h, co w przypadku SUV-a tej wielkości jest bardzo dobrym wynikiem.

 

 

Hybryda plug-in T8 455 KM - moc i ekonomia

 

Jednakże to wersja T8 plug-in hybrid robi największe wrażenie. Łączy ten sam silnik benzynowy z mocniejszym silnikiem elektrycznym, generując imponujące 455 KM mocy i 523 lb-ft (około 708 Nm) momentu obrotowego. Przekłada się to na sprint do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, co czyni XC60 T8 szybszym od niektórych samochodów sportowych. Co więcej, akumulator o pojemności 18,8 kWh zapewnia zasięg elektryczny do 35 mil (około 56 km), co dla wielu kierowców oznacza możliwość codziennego dojazdu do pracy bez użycia kropli benzyny.

 

Spalanie w różnych warunkach jazdy

 

W teście benzynowej wersji B5 z napędem AWD, przy jeździe głównie autostradowej, średnie spalanie wyniosło 27,3 mpg (około 8,6 l/100 km). Według EPA wartości oficjalne to 23 mpg w mieście, 30 mpg na autostradzie i 26 mpg w cyklu mieszanym. Z kolei model T8 plug-in hybrid w trybie hybrydowym osiąga imponujące 28 mpg (około 8,4 l/100 km), co jest o 3 mpg lepszym wynikiem niż standardowy XC60.

W rzeczywistych testach hybrydowy T8 przejechał 38,9 mil (około 62,6 km) w trybie elektrycznym, przekraczając oficjalne dane EPA (35 mil). Po przełączeniu na tryb hybrydowy, osiągnął 25,8 mpg (około 9,1 l/100 km) wobec 28 mpg deklarowanych przez EPA.

 

Porównanie z poprzednią generacją

 

W porównaniu z poprzednią generacją, nowy Volvo XC60 T8 zyskał większy zasięg elektryczny oraz lepszą integrację silnika spalinowego z elektrycznym. Zauważalnie poprawiono także zużycie paliwa w obu wersjach. Dodatkowo system B5 wykazuje się ponadprzeciętną niezawodnością, a dzięki połączeniu lekkiego silnika, technologii mild-hybrid i systemu brake-by-wire osiąga imponujące rezultaty.

 

Technologia i bezpieczeństwo warte 300 000 zł?

 

Technologia Volvo XC60 2025 jest jednym z mocniejszych argumentów, którymi Szwedzi uzasadniają wysoką cenę modelu. Podczas mojego testu sprawdziłem, czy faktycznie warto zapłacić za te wszystkie nowoczesne rozwiązania.

 

Nowy system multimedialny z Google

 

Odświeżony XC60 otrzymał całkowicie przeprojektowany interfejs Volvo Car UX z większym, 11,2-calowym ekranem dotykowym. Kluczową zmianą jest zastosowanie platformy Snapdragon Cockpit, która sprawia, że system działa ponad dwukrotnie szybciej, a generowanie grafiki jest dziesięciokrotnie sprawniejsze niż w poprzedniej wersji. To nie tylko czcze przechwałki - w praktyce system reaguje błyskawicznie, bez irytujących opóźnień.

Sercem multimediów są wbudowane usługi Google z czteroletnim dostępem do danych. Szczególnie przydatny jest Google Maps z aktualnymi informacjami o ruchu drogowym oraz możliwość wyszukiwania restauracji czy stacji paliw na trasie. Asystent Google pozwala sterować wieloma funkcjami pojazdu głosowo - od regulacji temperatury po wykonywanie połączeń telefonicznych bez odrywania rąk od kierownicy.

Choć Apple CarPlay wymaga przewodowego podłączenia, co trochę rozczarowuje, ogólna intuicyjność systemu zasługuje na pochwałę.

 

Pakiety bezpieczeństwa - co dostajemy w standardzie?

 

Volvo pozostaje wierne swojej filozofii bezpieczeństwa, oferując w standardzie imponujący pakiet funkcji. Znajdziemy tutaj między innymi autonomiczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i zwierząt, asystenta pasa ruchu z ostrzeżeniami wibracyjnymi w kierownicy oraz system zapobiegający zjechaniu z drogi, działający przy prędkościach między 65 a 140 km/h.

Na szczególną uwagę zasługuje technologia IntelliSafe z systemem City Safety, który wykrywa potencjalne kolizje i automatycznie hamuje w razie potrzeby. Wszystkie nowe Volvo, w tym XC60, posiadają również elektroniczne ograniczenie prędkości do 180 km/h oraz funkcję Care Key, umożliwiającą ustawienie limitu prędkości przy wypożyczaniu auta.

 

Systemy wspomagania kierowcy - jak działają w praktyce?

 

Testując XC60 na zatłoczonych ulicach, doceniłem działanie systemu Pilot Assist - adaptacyjnego tempomatu z funkcją utrzymywania pasa ruchu. Przy prędkościach autostradowych system delikatnie koryguje tor jazdy, znacząco zmniejszając zmęczenie kierowcy.

Bardzo praktyczny okazał się system BLIS (monitorowanie martwego pola), który nie tylko ostrzega o pojazdach w martwym polu, ale także może skorygować tor jazdy, zapobiegając potencjalnej kolizji. Korzystałem również z widoku 360° tworzonego przez cztery kamery HD, co znacznie ułatwia parkowanie w ciasnych miejscach.

Volvo nie poprzestaje na obecnych rozwiązaniach - firma intensywnie pracuje nad systemami wykorzystującymi sztuczną inteligencję do symulowania niebezpiecznych sytuacji, co ma w przyszłości jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo.

 

Volvo XC60 na tle konkurencji premium

 

W świecie premium SUV-ów konkurencja jest wyjątkowo zacięta. Sprawdziłem, jak Volvo XC60 wypada na tle swoich niemieckich rywali i czy rzeczywiście zasługuje na uwagę w segmencie, gdzie liczy się każdy detal.

 

Porównanie z BMW X3 - dynamika vs komfort

 

BMW X3 i Volvo XC60 reprezentują dwa różne podejścia do koncepcji SUV-a premium. X3 wyróżnia się sportowym charakterem i dynamiczną jazdą, podczas gdy XC60 stawia przede wszystkim na komfort i elegancję. W testach drogowych Volvo XC60 udowadnia, że jego zawieszenie doskonale tłumi nierówności, zapewniając płynną jazdę niczym "na chmurce".

Pod względem osiągów podstawowy wariant BMW X3 xDrive30 oferuje nieco większą moc - 255 KM w porównaniu do 247 KM w Volvo XC60 B5. Jednakże to skandynawski producent bije rywala na głowę w wersji hybrydowej plug-in T8, oferując imponujące 455 KM wobec 393 KM w najmocniejszej wersji BMW X3 M50.

Co ciekawe, Volvo XC60 jest szersze (78,7 cala wobec 75,6 cala), ale krótsze (185,4 cala wobec 187,2 cala) od BMW X3. Przekłada się to na większą przestronność wnętrza XC60, szczególnie pod względem miejsca na nogi z przodu (41,5 cala) i z tyłu (38 cali).

 

Audi Q5 i Mercedes GLC - różnice w podejściu do luksusu

 

W porównaniu z Audi Q5, Volvo XC60 oferuje większe możliwości personalizacji wnętrza. Podczas gdy Q5 koncentruje się na technologii z 12,3-calowym wirtualnym kokpitem i opcjonalnym systemem audio Bang & Olufsen, XC60 stawia na skandynawski minimalizm i najwyższej jakości materiały, w tym skórę Nappa z wentylacją.

Mercedes GLC z kolei wyróżnia się "poważnie efektowną technologią wnętrza" i "płynną, cichą charakterystyką jazdy". Porównując ceny, GLC plasuje się znacznie wyżej - od 300 472 zł do 417 384 zł, podczas gdy Volvo XC60 startuje od 193 687 zł.

Zwróciłem uwagę na różnice w podejściu do systemów multimedialnych - Volvo XC60 bazuje na Google z intuicyjnym interfejsem, choć niektórzy użytkownicy zgłaszają problemy z rozpoznawaniem komend głosowych. Natomiast Audi Q5 i Mercedes GLC stawiają na własne systemy, które mogą wydawać się bardziej dopracowane, ale mniej innowacyjne.

 

Stosunek jakości do ceny w segmencie premium SUV

 

Analizując wartość, Volvo XC60 2025 oferuje imponujący pakiet w cenie startowej od 193 687 zł do 239 175 zł, co czyni go atrakcyjniejszym cenowo od BMW X3 (205 625 zł - 266 345 zł) czy Mercedesa GLC.

Szwedzki producent wyróżnia się również 3-letnią gwarancją oraz, co warte podkreślenia, trzyletnią bezpłatną obsługą serwisową, której nie oferują niemieccy konkurenci. Ponadto, standardowe wyposażenie XC60 obejmuje panoramiczny dach, podczas gdy u konkurencji często jest to opcja dodatkowa.

Volvo XC60 może nie być "mistrzem praktyczności segmentu", jak przyznają eksperci, ale zdecydowanie wyróżnia się stylem, komfortem jazdy i imponującym wyposażeniem bezpieczeństwa w standardzie. Całość dopełnia podejście Volvo do ewolucji bez poświęcania własnej tożsamości, nawet w obliczu nacisków na radykalną transformację w kierunku elektryfikacji.

 

Wnioski

 

Podsumowując mój dwutygodniowy test, Volvo XC60 2025 faktycznie zasługuje na swoją pozycję w segmencie premium SUV. Chociaż cena startowa 219 900 złotych może wydawać się wysoka, otrzymujemy za nią znacznie więcej niż tylko luksusowy samochód.

Przede wszystkim XC60 wyróżnia się na tle niemieckiej konkurencji swoim skandynawskim podejściem do luksusu. Zamiast agresywnej sportowości BMW X3 czy technologicznego przepychu Mercedesa GLC, szwedzki SUV oferuje wyjątkowe połączenie komfortu, bezpieczeństwa i nowoczesnych rozwiązań.

Szczególnie warto zwrócić uwagę na wersję T8 plug-in hybrid z imponującymi 455 KM mocy. Jednak nawet podstawowy wariant B5 250 KM zapewnia świetne osiągi przy rozsądnym spalaniu. Dodatkowo, bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa w standardzie oraz intuicyjny system multimedialny z Google sprawiają, że XC60 jest nie tylko bezpiecznym, ale też przyjemnym w codziennym użytkowaniu samochodem.

 

Ostatecznie, mimo wysokiej ceny, uważam że Volvo XC60 2025 to przemyślany wybór dla osób szukających premium SUV-a, który łączy skandynawską elegancję z nowoczesnymi technologiami i bezkompromisowym podejściem do bezpieczeństwa.

 

FAQs

 

Q1. Ile kosztuje nowe Volvo XC60 2025? Ceny nowego Volvo XC60 2025 zaczynają się od 181 900 zł brutto za wersję podstawową. Dostępne są warianty z silnikiem benzynowym B5 o mocy 250 KM oraz hybrydy plug-in T6 e-AWD i T8 e-AWD.

Q2. Czy Volvo XC60 2025 wymaga paliwa premium? Volvo zaleca stosowanie paliwa premium o liczbie oktanowej 91 lub wyższej dla optymalnej wydajności. Jednak XC60 może pracować również na zwykłej benzynie bezołowiowej 87 bez wpływu na niezawodność silnika.

Q3. Jakie są główne zalety Volvo XC60 2025 w porównaniu do konkurencji? XC60 2025 wyróżnia się skandynawskim podejściem do luksusu, oferując wyjątkowe połączenie komfortu, bezpieczeństwa i nowoczesnych technologii. Posiada bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa w standardzie oraz intuicyjny system multimedialny z Google.

Q4. Jaki jest zasięg elektryczny hybrydy plug-in Volvo XC60 T8? Volvo XC60 T8 w wersji hybrydowej plug-in oferuje zasięg elektryczny do około 56 km na jednym ładowaniu, co dla wielu kierowców oznacza możliwość codziennego dojazdu do pracy bez użycia benzyny.

Q5. Czy Volvo XC60 2025 jest warte swojej ceny? Mimo wysokiej ceny początkowej, Volvo XC60 2025 oferuje wyjątkową wartość w segmencie premium SUV. Łączy skandynawską elegancję z zaawansowanymi technologiami, imponującymi osiągami (szczególnie w wersji T8 455 KM) oraz bezkompromisowym podejściem do bezpieczeństwa, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla wymagających klientów.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

 

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze