Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.
Zadzwoń do nas
Napisz do nas
kontakt@akcyzawarszawa.pl
Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl
Zakres Usług
Akcyza za samochód
Rejestracja samochodu
Ubezpieczenia
Tłumaczenia dokumentów
Opinia rzeczoznawcy
Silnik BMW N47 to jeden z najbardziej dyskutowanych diesli w historii niemieckiej marki, wzbudzający skrajne n47 opinie wśród właścicieli i ekspertów. Ten wysokoprężny motor, montowany w setkach tysięcy BMW między 2007 a 2015 rokiem, stał się symbolem zarówno innowacyjności, jak i kontrowersji. Jako zespół ekspertów motoryzacyjnych, regularnie analizujemy silnik n47d20 opinie i obserwujemy, że mimo upływu lat, temat jego niezawodności nadal budzi gorące dyskusje. W tym kompleksowym przewodniku przyjrzymy się szczegółowo silnikowi bmw n47, jego charakterystyce, najczęstszym problemom technicznym oraz kosztom utrzymania w 2024 roku.
W naszej analizie silnika BMW N47 rozpoczniemy od jego podstawowej charakterystyki technicznej. Jest to czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 1995 cm³, którą koncern BMW produkował w latach 2007-2017.
Konstrukcyjnie silnik wyróżnia się średnicą cylindra 84 mm oraz skokiem tłoka 90 mm, przy stopniu sprężania 16,5:1. W naszej praktyce serwisowej spotykamy następujące warianty mocy:
W naszej ocenie, wszechstronność tego silnika najlepiej obrazuje jego szerokie zastosowanie. Jednostka N47 znalazła miejsce w niemal całej gamie modelowej BMW, od kompaktowej serii 1, przez popularne serie 3 i 5, aż po SUV-y X1 i X3. Co ciekawe, motor ten był również montowany w modelach Mini Cooper.
Z perspektywy innowacji technicznych, N47 wprowadził kilka istotnych rozwiązań. Podstawową zmianą było wykonanie bloku silnika ze stopu aluminium, co przełożyło się na redukcję masy o około 17 kg w porównaniu do poprzedniej generacji. Zastosowano również dwa rodzaje układów wtryskowych - elektromagnetyczne dla wersji 116-143 KM oraz piezoelektryczne dla mocniejszych wariantów, pracujące pod ciśnieniem do 2000 barów.
W naszej wieloletniej praktyce serwisowej obserwujemy, że silnik BMW N47 wymaga szczególnej uwagi w kwestii eksploatacji. Przyjrzyjmy się najczęstszym problemom technicznym, z którymi spotykamy się w 2024 roku.
Najbardziej krytycznym elementem silnika N47 jest układ rozrządu. W naszej ocenie, problem dotyczy szczególnie jednostek wyprodukowanych w latach 2007-2009. Obserwujemy, że pierwsze objawy zużycia łańcucha mogą pojawić się już przy przebiegu 30-40 tysięcy kilometrów. Najczęstsze symptomy to:
W kwestii turbosprężarki, nasze doświadczenie pokazuje, że jej żywotność wynosi średnio 150-200 tysięcy kilometrów. Szczególną uwagę zwracamy na piezoelektryczne wtryskiwacze, które w przypadku awarii wymagają wymiany na nowe - koszt jednego wtryskiwacza to około 1800 zł.
W obecnym roku koszty napraw głównych elementów przedstawiają się następująco:
Ważne: W przypadku ignorowania objawów zużycia łańcucha rozrządu, koszt naprawy może wzrosnąć nawet do 30000 zł przy konieczności wymiany całego silnika. W naszej praktyce zalecamy regularne kontrole stanu rozrządu, szczególnie w autach z przebiegiem powyżej 120 tysięcy kilometrów.
Jako zespół ekspertów zajmujących się serwisowaniem BMW, przygotowaliśmy kompleksowy poradnik zakupowy dla osób rozważających zakup auta z silnikiem N47. W naszej codziennej praktyce widzimy, jak kluczowa jest właściwa weryfikacja przed zakupem.
Podczas oględzin samochodu z silnikiem N47 szczególną uwagę należy zwrócić na:
W naszej praktyce serwisowej zauważamy wyraźną różnicę między poszczególnymi rocznikami. Silniki wyprodukowane w latach 2007-2009 charakteryzują się największą liczbą awarii rozrządu. Modele po 2010 roku przeszły istotne modyfikacje konstrukcyjne, co znacząco poprawiło ich niezawodność.
Ważne: Przy zakupie egzemplarza z lat 2007-2009 należy założyć konieczność wymiany rozrządu, której koszt może wynieść od 2500 do 3500 zł.
Kluczowym elementem przy zakupie jest weryfikacja historii serwisowej. Zwracamy szczególną uwagę na:
W naszej ocenie, warto rozważyć zakup modeli z udokumentowaną wymianą rozrządu lub egzemplarzy wyprodukowanych po 2011 roku. Jeśli decydujemy się na starszy model, należy zarezerwować budżet na ewentualne naprawy. Przed finalizacją zakupu rekomendujemy wykonanie szczegółowej diagnostyki komputerowej oraz oględzin przez doświadczonego mechanika specjalizującego się w markach premium.
Przyglądając się rozwojowi silnika BMW N47, zauważamy znaczące modernizacje, które wprowadzono w trakcie jego produkcji. Nasze doświadczenie pokazuje, że kolejne wersje tego silnika przyniosły istotne usprawnienia.
W 2011 roku BMW wprowadziło znaczące modyfikacje w postaci wariantu N47TU (Technical Update). Kluczowe usprawnienia objęły:
Warto podkreślić, że silnik N47TU osiągał lepsze parametry przy średnich obrotach, spełniając jednocześnie normy Euro 5 i Euro 6.
W naszej praktyce tuningowej obserwujemy znaczący potencjał modyfikacji silnika N47. Możliwości zwiększenia mocy prezentują się następująco:
Warianty mocy po modyfikacjach:
W kwestii doboru części zamiennych, nasze doświadczenie wskazuje na kluczowe elementy wymagające szczególnej uwagi:
Komponenty rozrządu:
Koszt oryginalnego kompletu rozrządu wynosi około 2500 zł, podczas gdy zamienniki dostępne są w przedziale 550-800 zł. Przy wyborze części, rekomendujemy zwrócenie szczególnej uwagi na jakość elementów układu rozrządu, który pozostaje newralgicznym punktem tej jednostki.
Nasze obserwacje wskazują, że przy regularnej konserwacji i stosowaniu wysokiej jakości części zamiennych, silnik N47 może służyć przez wiele lat. Kluczowe jest jednak przestrzeganie zalecanych interwałów serwisowych i stosowanie się do wytycznych producenta dotyczących eksploatacji.
Nasze wieloletnie doświadczenie z silnikiem BMW N47 pokazuje, że jest to jednostka o dwóch obliczach. Modele wyprodukowane przed 2010 rokiem wymagają szczególnej uwagi ze względu na problemy z rozrządem, podczas gdy późniejsze wersje N47TU prezentują znacznie wyższą niezawodność.
Właściwa eksploatacja tego silnika wymaga regularnych przeglądów i stosowania wysokiej jakości części zamiennych. Koszty napraw w 2024 roku pozostają znaczące, szczególnie w przypadku poważniejszych awarii rozrządu czy turbosprężarki.
Rozważając zakup BMW z silnikiem N47, warto skupić się na egzemplarzach wyprodukowanych po 2011 roku lub tych z udokumentowaną wymianą newralgicznych elementów. Dla osób planujących zakup takiego auta, firma akcyzawarszawa.pl oferuje kompleksową pomoc przy rejestracji pojazdu oraz organizacji ubezpieczenia.
Mimo pewnych wad konstrukcyjnych, N47 pozostaje interesującą propozycją dla osób szukających dynamicznego diesla. Potencjał modyfikacji oraz dostępność części zamiennych sprawiają, że przy odpowiedniej dbałości silnik ten może służyć przez wiele lat, zapewniając satysfakcjonujące osiągi i rozsądne koszty eksploatacji.
Q1. Jakie są główne problemy z silnikiem BMW N47? Głównym problemem silnika BMW N47 jest przedwczesne zużycie łańcucha rozrządu, szczególnie w modelach wyprodukowanych przed 2010 rokiem. Może to prowadzić do poważnych awarii silnika, wymagających kosztownych napraw.
Q2. Czy wszystkie silniki BMW N47 są równie awaryjne? Nie, modele wyprodukowane po 2010 roku, zwłaszcza wersja N47TU, charakteryzują się znacznie wyższą niezawodnością dzięki wprowadzonym modyfikacjom konstrukcyjnym.
Q3. Jaki jest średni przebieg, przy którym mogą pojawić się problemy z łańcuchem rozrządu w BMW N47? Pierwsze objawy zużycia łańcucha rozrządu mogą pojawić się już przy przebiegu 30-40 tysięcy kilometrów, choć przy odpowiedniej eksploatacji może on wytrzymać nawet 200-220 tysięcy kilometrów.
Q4. Ile kosztuje naprawa rozrządu w silniku BMW N47 w 2024 roku? Koszt kompletnej wymiany rozrządu w silniku BMW N47 w 2024 roku waha się od 4000 do 7000 zł. Jednak w przypadku poważniejszych uszkodzeń, koszty mogą wzrosnąć nawet do 30000 zł.
Q5. Na co zwrócić uwagę przy zakupie samochodu z silnikiem BMW N47? Przy zakupie auta z silnikiem BMW N47 należy zwrócić uwagę na rok produkcji (preferowane po 2010), historię serwisową, regularne wymiany oleju, oraz stan techniczny rozrządu, wtryskiwaczy i turbosprężarki. Warto również przeprowadzić szczegółową diagnostykę komputerową przed zakupem.