×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

multicolored casino interior
14 października 2024

Peugeot 2008 wymiary i dane techniczne – pełna specyfikacja

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Peugeot 2008 to popularny model SUV, który przyciąga uwagę swoim nowoczesnym designem i funkcjonalnością. Wymiary Peugeota 2008 mają kluczowe znaczenie dla kierowców poszukujących kompaktowego, ale przestronnego pojazdu do codziennego użytku w mieście i poza nim. Ten miejski crossover łączy w sobie elegancję z praktycznością, oferując rozwiązania, które spełniają oczekiwania wymagających użytkowników.

 

Artykuł przedstawia szczegółowe dane techniczne Peugeota 2008, koncentrując się na jego wymiarach zewnętrznych i pojemności bagażnika. Omówione zostaną również dostępne warianty silnikowe i osiągi, ze szczególnym uwzględnieniem wersji GT. Analiza obejmie długość, szerokość i inne kluczowe parametry, które mają wpływ na komfort jazdy i funkcjonalność tego SUV-a. To kompendium wiedzy dla osób rozważających zakup Peugeota 2008 lub chcących lepiej poznać specyfikację tego modelu.

 

Wymiary zewnętrzne Peugeota 2008

 

Peugeot 2008 to kompaktowy SUV, który przyciąga uwagę swoim nowoczesnym designem i funkcjonalnością. Jego wymiary zewnętrzne zostały starannie zaprojektowane, aby zapewnić optymalną równowagę między przestronnością a zwrotnością w ruchu miejskim.

 

Długość, szerokość i wysokość

 

Peugeot 2008 ma imponujące wymiary, które podkreślają jego charakter SUV-a. Długość pojazdu wynosi 4304 mm, co zapewnia wystarczającą przestrzeń wewnętrzną, jednocześnie zachowując kompaktowe rozmiary. Szerokość Peugeota 2008 to 1770 mm bez lusterek bocznych, a z rozłożonymi lusterkami zwiększa się do 1987 mm. Ta szerokość nadaje pojazdowi stabilną sylwetkę i zapewnia komfortową przestrzeń dla pasażerów.

Wysokość Peugeota 2008 waha się między 1523 a 1550 mm, w zależności od wersji. Ta zróżnicowana wysokość pozwala na dostosowanie pojazdu do różnych preferencji kierowców, oferując zarówno sportowy wygląd, jak i zwiększony prześwit.

 

Rozstaw osi i prześwit

 

Rozstaw osi Peugeota 2008 wynosi 2605 mm, co ma pozytywny wpływ na stabilność pojazdu podczas jazdy oraz przestronność wnętrza. Długi rozstaw osi przyczynia się do lepszego prowadzenia i komfortu pasażerów, szczególnie na tylnej kanapie.

 

Prześwit, czyli odległość między podłożem a najniższym punktem podwozia, wynosi 221 mm. Ta wartość klasyfikuje Peugeota 2008 jako SUV o podwyższonym zawieszeniu, co pozwala na pewne poruszanie się po nierównych nawierzchniach i pokonywanie miejskich przeszkód, takich jak krawężniki czy progi zwalniające.

 

Porównanie z poprzednią generacją

 

W porównaniu z poprzednią generacją, nowy Peugeot 2008 przeszedł znaczącą metamorfozę. Podczas gdy poprzedni model charakteryzował się bardziej zaokrąglonymi kształtami, nowa wersja prezentuje bardziej kanciasty i dynamiczny design. Zmiana ta jest widoczna zarówno w sylwetce pojazdu, jak i w detalach, takich jak kształt lamp czy linii nadwozia.

 

Nowy Peugeot 2008 ma większe wymiary w porównaniu do swojego poprzednika. Długość wzrosła o około 140 mm, szerokość o około 30 mm, a wysokość o około 20 mm. Te zmiany przekładają się na zwiększoną przestrzeń wewnętrzną i pojemność bagażnika, która w nowym modelu wynosi od 434 do 1467 litrów przy złożonej tylnej kanapie.

 

Warto zauważyć, że nowy Peugeot 2008 został zbudowany na nowej platformie eCMP, co pozwoliło na optymalizację wymiarów i masy pojazdu. Dzięki temu, mimo zwiększonych gabarytów, nowy model zachowuje zwinność i ekonomiczność charakterystyczną dla miejskich SUV-ów.

Zmienił się również design nadwozia. Nowy Peugeot 2008 otrzymał bardziej wyraziste przetłoczenia i ostre linie, które nadają mu sportowy i nowoczesny wygląd. Charakterystyczne elementy, takie jak światła do jazdy dziennej w kształcie kłów czy trójwymiarowa osłona chłodnicy, podkreślają jego dynamiczny charakter.

Podsumowując, wymiary zewnętrzne nowego Peugeota 2008 zostały starannie zaprojektowane, aby spełnić oczekiwania kierowców poszukujących kompaktowego, ale przestronnego SUV-a. Zwiększone gabaryty w porównaniu do poprzedniej generacji, w połączeniu z nowoczesnym designem, czynią z Peugeota 2008 atrakcyjną propozycję w segmencie miejskich crossoverów.

 

Pojemność bagażnika i przestrzeń wewnętrzna

 

Peugeot 2008 oferuje imponującą pojemność bagażnika i przestrzeń wewnętrzną, co czyni go atrakcyjnym wyborem w segmencie kompaktowych SUV-ów. Ten model wyróżnia się funkcjonalnością i praktycznymi rozwiązaniami, które spełniają oczekiwania wymagających użytkowników.

 

Pojemność bagażnika w różnych konfiguracjach

 

Bagażnik Peugeota 2008 ma pojemność 434 litrów przy standardowym ustawieniu siedzeń. To wartość, która przewyższa niektórych konkurentów w tej klasie, zapewniając wystarczającą przestrzeń na codzienne zakupy czy weekendowy bagaż. Warto zauważyć, że pojemność ta jest identyczna zarówno w wersjach benzynowych, diesla, jak i elektrycznych, co stanowi dodatkowy atut tego modelu.

 

Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa zwiększa się do imponujących 1467 litrów. Ta konfiguracja umożliwia transport większych przedmiotów lub bagażu na dłuższe wyjazdy. Wersje wyposażenia od poziomu Allure oferują regulowaną podłogę bagażnika, co znacznie ułatwia załadunek i rozładunek. Dzięki temu rozwiązaniu można uzyskać płaską powierzchnię po złożeniu siedzeń, eliminując niewygodny próg.

 

Przestrzeń dla pasażerów

 

Wnętrze Peugeota 2008 zostało zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów. Wymiary kabiny zapewniają zadowalającą przestrzeń, szczególnie w pierwszym rzędzie siedzeń. Szerokość na poziomie łokci z przodu wynosi 1370 mm, co gwarantuje wygodną pozycję dla kierowcy i pasażera.

 

W drugim rzędzie siedzeń szerokość na poziomie łokci to 1317 mm, co pozwala na komfortowe podróżowanie dwóm dorosłym osobom. Przestrzeń na kolana wynosi 125 mm, co jest wystarczające dla większości pasażerów. Wysokość od siedziska fotela w pierwszym rzędzie to 906 mm, zapewniając odpowiednią ilość miejsca nad głową.

Warto jednak zaznaczyć, że Peugeot 2008 nie oferuje tyle miejsca z tyłu co niektórzy konkurenci, jak na przykład Hyundai Kona czy Skoda Kamiq. Mimo to, dwie osoby o wzroście około 180 cm mogą wygodnie podróżować na tylnej kanapie. Podróżowanie w pięć osób może być nieco ciasne, ale jest możliwe na krótszych dystansach.

 

Praktyczne rozwiązania

 

Peugeot 2008 wyróżnia się licznymi praktycznymi rozwiązaniami, które zwiększają funkcjonalność wnętrza. Model ten jest wyposażony w dwa punkty mocowania ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy, co ułatwia montaż fotelików dziecięcych. Szerokie otwarcie drzwi dodatkowo usprawnia dostęp do tych punktów.

 

W kabinie znajdują się liczne schowki, półki i kieszenie, które pozwalają na przechowywanie różnych przedmiotów. Na szczególną uwagę zasługuje zamykana półka na smartfon, która pomaga uniknąć rozpraszania podczas jazdy. W zależności od wersji wyposażenia, Peugeot 2008 oferuje do czterech portów USB, w tym trzy w nowym standardzie USB-C i jeden w starszym formacie. To rozwiązanie zapewnia wygodne ładowanie urządzeń elektronicznych dla wszystkich pasażerów.

Wersje od poziomu Allure są wyposażone w dwupoziomową podłogę bagażnika, co znacznie ułatwia załadunek i organizację przestrzeni ładunkowej. W bagażniku znajdują się również haczyki i głębokie kieszenie po bokach, które zwiększają jego funkcjonalność.

 

Podsumowując, Peugeot 2008 oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze, które spełnia oczekiwania większości użytkowników. Pojemny bagażnik, przemyślane rozwiązania praktyczne i zadowalająca przestrzeń dla pasażerów czynią z tego modelu atrakcyjną propozycję w segmencie kompaktowych SUV-ów. Mimo pewnych ograniczeń w przestrzeni tylnej kanapy, Peugeot 2008 pozostaje konkurencyjnym wyborem dla osób poszukujących wszechstronnego i praktycznego pojazdu miejskiego.

 

Silniki i osiągi

 

Peugeot 2008 oferuje szeroki wybór jednostek napędowych, które spełniają różnorodne potrzeby kierowców. Gama silników obejmuje zarówno opcje benzynowe, jak i hybrydowe, a także w pełni elektryczny wariant e-2008. Każda z tych jednostek ma swoje unikalne cechy, które wpływają na osiągi i zużycie paliwa.

 

Dostępne jednostki napędowe

 

Podstawową jednostką napędową w gamie Peugeota 2008 jest silnik benzynowy 1.2 PureTech. Jest on dostępny w trzech wariantach mocy: 100 KM, 130 KM i 155 KM. Silnik ten wyróżnia się kompaktową konstrukcją trzycylindrową o pojemności 1199 cm3. Wersja 100-konna współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, podczas gdy mocniejsze warianty mogą być łączone z 8-biegowym automatem.

 

Nowością w gamie jest hybrydowy układ napędowy o mocy 136 KM. Składa się on z benzynowego silnika 1.2 PureTech nowej generacji, połączonego z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Ten innowacyjny układ ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Dla osób poszukujących bezemisyjnej jazdy, Peugeot oferuje w pełni elektryczną wersję e-2008. Po niedawnej modernizacji model ten otrzymał mocniejszy silnik elektryczny o mocy 156 KM (wzrost o 18%) oraz większą baterię o pojemności 54 kWh.

 

Przyspieszenie i prędkość maksymalna

 

Osiągi Peugeota 2008 różnią się w zależności od wybranej jednostki napędowej. Podstawowa wersja benzynowa 1.2 PureTech 100 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 10,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 188 km/h. Mocniejszy wariant 130-konny skraca czas przyspieszenia do 9,7 sekundy i zwiększa prędkość maksymalną do 198 km/h.

 

Najszybszą wersją spalinową jest obecnie 1.2 PureTech 155 KM, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną 208 km/h. Warto zauważyć, że ta wersja jest dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

 

Elektryczny e-2008 w nowej wersji 156 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy, co stanowi poprawę w stosunku do poprzedniej generacji. Prędkość maksymalna w tym przypadku jest elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Hybrydowa wersja 136 KM oferuje kompromis między osiągami a ekonomią, przyspieszając od 0 do 100 km/h w czasie około 9 sekund.

 

Zużycie paliwa

 

Peugeot 2008 wyróżnia się konkurencyjnym zużyciem paliwa w swojej klasie. Według danych producenta, wersja benzynowa 1.2 PureTech 130 KM z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym NEDC. W warunkach miejskich zużycie wzrasta do 5,3 l/100 km, natomiast na trasie spada do 4,0 l/100 km.

Nowa wersja hybrydowa 48V ma przynieść jeszcze większe oszczędności. Producent deklaruje, że może ona zredukować zużycie paliwa nawet o 15% w porównaniu do równoważnego silnika benzynowego. Co więcej, w warunkach miejskich hybrydowy Peugeot 2008 ma być w stanie poruszać się w trybie elektrycznym przez ponad 50% czasu jazdy.

 

Elektryczny e-2008 nie zużywa oczywiście paliwa, ale jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi teraz 406 km według cyklu WLTP, co stanowi znaczącą poprawę w stosunku do poprzedniej wersji.

Warto zaznaczyć, że rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić od deklarowanych wartości i zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe czy użycie klimatyzacji. Nowe samochody mogą również wykazywać nieco wyższe zużycie paliwa w pierwszych tysiącach kilometrów.

Podsumowując, Peugeot 2008 oferuje szeroką gamę jednostek napędowych, które łączą dobre osiągi z ekonomiczną eksploatacją. Niezależnie od tego, czy kierowca preferuje tradycyjny silnik benzynowy, hybrydę czy napęd elektryczny, może znaleźć wariant odpowiadający jego potrzebom. Dzięki nowoczesnym technologiom i ciągłemu rozwojowi, Peugeot 2008 pozostaje konkurencyjną propozycją w segmencie kompaktowych SUV-ów.

 

Wnioski

 

Peugeot 2008 to samochód, który ma poważny wpływ na rynek kompaktowych SUV-ów. Jego połączenie funkcjonalności, nowoczesnego designu i różnorodnych opcji napędowych sprawia, że jest atrakcyjnym wyborem dla szerokiego grona kierowców. Przestronne wnętrze i pojemny bagażnik, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi, czynią go idealnym towarzyszem zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży.

 

Niezależnie od tego, czy ktoś szuka oszczędnego silnika benzynowego, hybrydowego układu napędowego czy w pełni elektrycznej jazdy, Peugeot 2008 ma coś do zaoferowania. Jego osiągi i ekonomia użytkowania sprawiają, że jest konkurencyjną propozycją w swojej klasie. Firma akcyzawarszawa.pl zajmuje się rejestracją pojazdów za klienta oraz ubezpieczeniem takiego pojazdu. To sprawia, że Peugeot 2008 jest nie tylko świetnym wyborem dla kierowców, ale też rozsądną inwestycją na lata.

 

FAQs

 

  • Jaki silnik wybrać przy zakupie Peugeota 2008?Odpowiedź: W przypadku Peugeota 2008, słabsze opcje to silniki 1.4 HDI i 1.6 BlueHDI o mocy 68 KM i 75 KM, które oferują ograniczoną dynamikę, ale są korzystne pod kątem niskiego spalania. Lepszym wyborem może być silnik 1.6 HDI dostępny w wariantach mocy 92, 100, 115 oraz 120 KM.

 

  • Czy Peugeot 2008 jest godny polecenia?Odpowiedź: Tak, Peugeot 2008, szczególnie w wersji diesla, jest uważany za samochód mało awaryjny i ekonomiczny. Przy odpowiednim serwisowaniu, pojazd ten może służyć nawet do przebiegu 200 tysięcy kilometrów, ciesząc się dobrymi opiniami użytkowników.

 

  • Czy Peugeot 2008 posiada ocynkowane elementy karoserii?Odpowiedź: Standardowe wyposażenie Peugeota 2008 obejmuje stalowe felgi 16 cali z kołpakami, z możliwością dokupienia za dodatkową opłatą kompletu felg ELBORN 16 cali za 3456,52 zł.

 

  • Jaka jest cena nowego Peugeota 2008 z silnikiem benzynowym?Odpowiedź: Nowy Peugeot 2008 w wersji GT z najmocniejszym dostępnym silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów kosztuje 141 000 zł.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

 

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze