×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

15 października 2024

Mercedes GLE 43 AMG: Jak Osiągnąć 0-100 km/h w Rekordowym Czasie

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Mercedes GLE 43 AMG to samochód, który przyciąga uwagę miłośników sportowych SUV-ów. Ten model wyróżnia się imponującym przyspieszeniem, osiągając 100 km/h w rekordowo krótkim czasie. GLE 43 AMG Coupe łączy w sobie elegancję i moc, oferując kierowcom niezapomniane wrażenia z jazdy.

 

W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, co sprawia, że Mercedes-Benz GLE Coupe AMG jest tak wyjątkowy. Omówimy potężny silnik V6 biturbo, zaawansowany układ napędowy oraz techniki optymalizacji przyspieszenia. To pozwoli zrozumieć, dlaczego GLE 43 AMG Coupe wyznacza nowe standardy w swojej klasie.

 

Potężny Silnik V6 Biturbo

 

Sercem Mercedes-Benz GLE 43 AMG Coupe jest imponujący silnik V6 biturbo, który stanowi o wyjątkowym charakterze tego sportowego SUV-a. Ta jednostka napędowa łączy w sobie moc, wydajność i zaawansowaną technologię, zapewniając kierowcom niezapomniane wrażenia z jazdy.

 

Specyfikacja techniczna

 

GLE 43 AMG Coupe wyposażony jest w 3-litrowy silnik V6 biturbo o oznaczeniu M 276.821. Jednostka ta ma układ cylindrów w konfiguracji V, z kątem rozwarcia 60 stopni, co eliminuje potrzebę stosowania wału wyrównoważającego. Przekłada się to na zmniejszenie strat rotacyjnych w silniku oraz płynniejszą i bardziej wydajną pracę.

 

Silnik charakteryzuje się pojemnością skokową wynoszącą 2996 cm3. Zastosowano w nim bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie typu twin-scroll z chłodnicą powietrza doładowującego. Stopień sprężania wynosi 10,7:1, co w połączeniu z czterema zaworami na cylinder pozwala na osiągnięcie optymalnej wydajności i mocy.

 

Moc i moment obrotowy

 

Jednostka napędowa GLE 43 AMG Coupe imponuje swoimi osiągami. Generuje maksymalną moc 390 KM przy 6000 obr./min, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do wcześniejszych wersji tego silnika. Maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie od 2500 do 5000 obr./min.

Dzięki tym parametrom, GLE 43 AMG Coupe może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy. To imponujący wynik dla pojazdu tej klasy i masy, podkreślający jego sportowy charakter. Warto zaznaczyć, że mimo tak wysokich osiągów, silnik ten zachowuje rozsądne zużycie paliwa, oferując średnie spalanie na poziomie 11,7 l/100 km w cyklu mieszanym.

 

Technologia twin-scroll

 

Kluczowym elementem, który przyczynia się do wysokich osiągów silnika V6 biturbo w GLE 43 AMG Coupe, jest zastosowanie technologii twin-scroll. Polega ona na wykorzystaniu dwóch oddzielnych kanałów doprowadzających spaliny do turbosprężarki, co pozwala na optymalizację przepływu gazów i zwiększenie efektywności doładowania.

Dzięki tej technologii, turbosprężarka reaguje szybciej na zmiany obciążenia silnika, co przekłada się na lepszą responsywność i redukcję tzw. turbodziury. W praktyce oznacza to, że kierowca GLE 43 AMG Coupe ma do dyspozycji pełnię mocy i momentu obrotowego w szerszym zakresie obrotów, co przekłada się na dynamiczną i płynną jazdę.

Warto również wspomnieć o zaawansowanym systemie zarządzania silnikiem, który optymalizuje pracę jednostki napędowej w różnych warunkach jazdy. System AMG DYNAMIC SELECT pozwala kierowcy na wybór jednego z kilku trybów jazdy, które dostosowują charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów i zawieszenia do aktualnych potrzeb.

 

Podsumowując, potężny silnik V6 biturbo w Mercedes-Benz GLE 43 AMG Coupe to technologiczne arcydzieło, które łączy w sobie wysokie osiągi, wydajność i zaawansowane rozwiązania inżynieryjne. Dzięki niemu, ten sportowy SUV oferuje kierowcom niezrównane wrażenia z jazdy, zachowując jednocześnie praktyczność i komfort użytkowania na co dzień.

 

Zaawansowany Układ Napędowy

 

Mercedes GLE 43 AMG Coupe wyróżnia się zaawansowanym układem napędowym, który łączy w sobie moc, precyzję i wszechstronność. Ten sportowy SUV oferuje kierowcom niezrównane wrażenia z jazdy, dzięki połączeniu kilku kluczowych elementów.

 

Napęd na wszystkie koła 4MATIC

 

Sercem układu napędowego GLE 43 AMG jest system 4MATIC, który zapewnia optymalną trakcję w każdych warunkach drogowych. Ten inteligentny napęd na wszystkie koła został specjalnie dostosowany przez inżynierów AMG, aby sprostać wymaganiom sportowej jazdy.

System 4MATIC w GLE 43 AMG Coupe charakteryzuje się zmiennym rozkładem momentu obrotowego między osiami. W normalnych warunkach jazdy, większość mocy jest przekazywana na tylną oś, co zapewnia typowe dla Mercedesa wrażenia z jazdy. Jednak w sytuacjach wymagających lepszej przyczepności, system może błyskawicznie przekierować moc na przednią oś.

 

Dzięki temu rozwiązaniu, GLE 43 AMG Coupe oferuje doskonałą stabilność i kontrolę, zarówno podczas dynamicznej jazdy po krętych drogach, jak i w trudnych warunkach atmosferycznych. System 4MATIC przyczynia się również do imponujących możliwości holowniczych tego modelu, pozwalając na ciągnięcie przyczepy o masie do 3266 kg.

 

9-biegowa skrzynia automatyczna

 

Kolejnym kluczowym elementem układu napędowego GLE 43 AMG Coupe jest zaawansowana 9-biegowa skrzynia automatyczna. Ta jednostka, oznaczona jako 9G-TRONIC, została specjalnie zmodyfikowana przez inżynierów AMG, aby sprostać wymaganiom sportowego SUV-a.

 

Skrzynia 9G-TRONIC wyróżnia się płynną i szybką zmianą biegów, co przekłada się na komfortową jazdę w codziennych warunkach oraz dynamiczne przyspieszenia, gdy sytuacja tego wymaga. Dziewięć przełożeń pozwala na optymalne wykorzystanie mocy silnika V6 biturbo, zapewniając jednocześnie niskie zużycie paliwa podczas spokojnej jazdy.

 

Warto zaznaczyć, że skrzynia biegów w GLE 43 AMG Coupe została wyposażona w funkcję wielokrotnej redukcji biegów. Oznacza to, że w razie potrzeby, skrzynia może przeskoczyć kilka biegów w dół, zapewniając natychmiastowy dostęp do pełnej mocy silnika. Ta funkcja jest szczególnie przydatna podczas dynamicznych manewrów wyprzedzania lub szybkiego przyspieszania.

 

Tryby jazdy DYNAMIC SELECT

 

Dopełnieniem zaawansowanego układu napędowego GLE 43 AMG Coupe jest system DYNAMIC SELECT, który pozwala kierowcy na dostosowanie charakterystyki pojazdu do aktualnych potrzeb i preferencji. System oferuje kilka predefiniowanych trybów jazdy, które modyfikują parametry pracy silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego.

Do dyspozycji kierowcy są następujące tryby:

 

  • Comfort - zapewnia zrównoważone ustawienia, idealne do codziennej jazdy.
  • Sport - zaostrza reakcje silnika i skrzyni biegów, oferując bardziej dynamiczną jazdę.
  • Sport+ - maksymalnie wyostrza reakcje pojazdu, zapewniając najbardziej sportowe wrażenia z jazdy.
  • Individual - pozwala na indywidualne dostosowanie poszczególnych parametrów.
  • Slippery - optymalizuje ustawienia pod kątem jazdy w trudnych warunkach, takich jak mokra lub śliska nawierzchnia.

 

W trybach Sport i Sport+ skrzynia biegów utrzymuje niższe przełożenia przez dłuższy czas, co pozwala na szybsze przyspieszenia i bardziej dynamiczną jazdę. Dodatkowo, w tych trybach układ wydechowy generuje bardziej sportowy dźwięk, podkreślając charakter AMG.

 

Podsumowując, zaawansowany układ napędowy Mercedes GLE 43 AMG Coupe łączy w sobie najnowocześniejsze technologie, aby zapewnić kierowcy niezapomniane wrażenia z jazdy. Niezależnie od tego, czy priorytetem jest komfort, dynamika czy ekonomia jazdy, ten sportowy SUV jest gotowy sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających kierowców.

 

Optymalizacja Przyspieszenia

 

Mercedes GLE 43 AMG Coupe to pojazd, który łączy w sobie luksus SUV-a z osiągami sportowego samochodu. Jednym z kluczowych aspektów jego imponujących możliwości jest zdolność do błyskawicznego przyspieszenia. Aby osiągnąć optymalne przyspieszenie, inżynierowie AMG zastosowali szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych.

 

Launch Control

 

System Launch Control w GLE 43 AMG Coupe to zaawansowana technologia, która pozwala kierowcy na osiągnięcie maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego. Aby aktywować Launch Control, kierowca musi wykonać kilka prostych kroków:

 

  • Wcisnąć pedał hamulca lewą stopą i trzymać go wciśniętego.
  • Pociągnąć i przytrzymać obie łopatki zmiany biegów przy kierownicy.
  • Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawi się komunikat "RACE START Potwierdź: Łopatka W GÓRĘ Anuluj: Łopatka W DÓŁ".
  • Zwolnić obie łopatki zmiany biegów.
  • Aby potwierdzić, pociągnąć prawą łopatkę zmiany biegów.
  • Na wyświetlaczu pojawi się komunikat "RACE START dostępny Wciśnij pedał przyspieszenia".
  • Wcisnąć pedał przyspieszenia do końca.
  • Obroty silnika wzrosną do około 3500 obr./min.
  • Na wyświetlaczu pojawi się komunikat "RACE START Zwolnij hamulec, aby rozpocząć".
  • Zdjąć stopę z hamulca, utrzymując wciśnięty pedał przyspieszenia.

 

Po wykonaniu tych kroków, GLE 43 AMG Coupe wystartuje z maksymalnym przyspieszeniem. System Launch Control optymalizuje moment obrotowy, przyczepność i zmianę biegów, aby zapewnić najszybsze możliwe przyspieszenie od 0 do 100 km/h.

 

Opony i przyczepność

 

Wybór odpowiednich opon ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia optymalnego przyspieszenia w GLE 43 AMG Coupe. Mercedes-Benz zaleca stosowanie opon ultra-wysokiej wydajności (UHP), które są specjalnie zaprojektowane do jazdy z dużymi prędkościami i zapewniają wyjątkową przyczepność.

Jedną z rekomendowanych opcji są opony Pirelli P Zero All Season. Te opony charakteryzują się doskonałymi właściwościami jezdnymi, długą żywotnością i cichą jazdą. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu technologii zimowych nacięć, zapewniają zwiększoną przyczepność na śniegu.

 

Dla kierowców, którzy często jeżdżą w zimowych warunkach, dobrym wyborem mogą być opony Nokian Hakkapeliitta R5 SUV. Te opony zimowe oferują wyjątkową przyczepność na śniegu i lodzie, jednocześnie zapewniając dobre właściwości jezdne na suchej nawierzchni.

Niezależnie od wybranego modelu opon, kluczowe jest utrzymywanie ich w dobrym stanie i regularnie sprawdzanie ciśnienia. Prawidłowo napompowane opony o odpowiedniej głębokości bieżnika są niezbędne do osiągnięcia optymalnego przyspieszenia i zachowania bezpieczeństwa jazdy.

 

Aerodynamika

 

GLE 43 AMG Coupe, mimo swojej masywnej sylwetki SUV-a, charakteryzuje się zaskakująco dobrą aerodynamiką, co ma istotny wpływ na jego zdolność do szybkiego przyspieszania. Inżynierowie AMG poświęcili wiele uwagi optymalizacji przepływu powietrza wokół pojazdu.

 

Charakterystyczna, opadająca linia dachu GLE Coupe nie tylko nadaje mu sportowy wygląd, ale również przyczynia się do zmniejszenia oporu powietrza. Starannie zaprojektowane elementy nadwozia, takie jak przedni splitter, boczne progi i tylny dyfuzor, pomagają w kontrolowaniu przepływu powietrza i redukcji turbulencji.

Dodatkowo, GLE 43 AMG Coupe wyposażony jest w aktywne klapy w przednim grillu, które automatycznie otwierają się i zamykają w zależności od potrzeb chłodzenia silnika i aerodynamiki. Gdy są zamknięte, poprawiają opływ powietrza wokół pojazdu, co przekłada się na lepsze przyspieszenie i niższe zużycie paliwa.

Warto również wspomnieć o tylnym spojlerze, który nie tylko dodaje sportowego charakteru, ale także generuje dodatkowy docisk przy wyższych prędkościach. Dzięki temu GLE 43 AMG Coupe zachowuje stabilność podczas dynamicznej jazdy i szybkiego przyspieszania.

 

Wszystkie te elementy aerodynamiczne współpracują ze sobą, aby zminimalizować opór powietrza i zapewnić optymalną stabilność podczas przyspieszania. Dzięki temu GLE 43 AMG Coupe może osiągnąć imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy, co jest wyjątkowym wynikiem dla pojazdu tej klasy i masy.

Podsumowując, optymalizacja przyspieszenia w Mercedes GLE 43 AMG Coupe to efekt synergii między zaawansowanym systemem Launch Control, starannie dobranymi oponami o wysokiej wydajności oraz przemyślaną aerodynamiką. Dzięki tym elementom, ten luksusowy SUV oferuje kierowcom niezapomniane wrażenia z jazdy, łącząc komfort z prawdziwie sportowymi osiągami.

 

Wnioski

 

Mercedes GLE 43 AMG Coupe to prawdziwe arcydzieło inżynierii, łączące w sobie moc, luksus i sportowe osiągi. Jego potężny silnik V6 biturbo, zaawansowany układ napędowy 4MATIC oraz starannie dopracowana aerodynamika sprawiają, że ten SUV ma ogromny wpływ na doświadczenia z jazdy. Dzięki systemowi Launch Control i oponom o wysokiej wydajności, GLE 43 AMG Coupe oferuje kierowcom możliwość przyspieszenia od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy, co jest naprawdę imponującym wynikiem dla pojazdu tej klasy.

 

Ten model Mercedesa to nie tylko szybki samochód, ale też wszechstronny kompan na co dzień. Łączy w sobie komfort, praktyczność i sportowego ducha, co czyni go idealnym wyborem dla osób szukających czegoś wyjątkowego. Firma akcyzawarszawa.pl zajmuje się akcyzą za samochód za klienta, aby zapłacił jak najmniejszy podatek. Niezależnie od tego, czy jeździsz po mieście, czy wybierasz się w dłuższą trasę, GLE 43 AMG Coupe zawsze zapewni Ci niezapomniane wrażenia i poczucie luksusu.

 

FAQs

 

  • Ile koni mechanicznych ma Mercedes GLE 53 AMG? Odpowiedź: Mercedes GLE 53 AMG dysponuje mocą systemową równą 400 kW, co przekłada się na 544 konie mechaniczne. Moment obrotowy tego modelu wynosi 750 Nm. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,7 sekundy. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, natomiast w trybie elektrycznym auto może osiągnąć prędkość do 140 km/h.

 

  • Jaka jest cena katalogowa Mercedes GLE AMG? Odpowiedź: Cena katalogowa Mercedes GLE AMG wynosi 675 054,29 zł brutto. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h dla tego modelu to 4,7 sekundy.

 

  • Ile kosztuje Mercedes GLE 400? Odpowiedź: Mercedes GLE 400 e 4MATIC cieszy się zwiększeniem mocy o 41 KM w porównaniu do poprzednich wersji. Ceny tego modelu na rynku polskim startują od 356 900 zł za wariant GLE 300 d 4MATIC oraz 420 900 zł za wersję GLE 300 d 4MATIC Coupé, oba warianty dysponują łączną mocą 269 KM plus dodatkowe 20 KM.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze