×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

04 października 2024

Kia Stonic: jaki silnik wybrać? Kompletny przewodnik

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Zastanawiasz się, jaki silnik wybrać w Kii Stonic? Nie jesteś sam! To pytanie często zadają sobie kierowcy rozważający zakup tego popularnego crossovera. Wybór odpowiedniego silnika ma duży wpływ na komfort jazdy, wydajność i koszty utrzymania samochodu. Dlatego warto dokładnie przeanalizować dostępne opcje, zanim podejmiemy decyzję.

 

W tym artykule przyjrzymy się bliżej różnym jednostkom napędowym oferowanym w Kii Stonic. Omówimy silniki benzynowe, w tym popularne wersje 1.2 i 1.0, a także opcję wysokoprężną 1.6 CRDI. Weźmiemy pod lupę ich osiągi, spalanie i opinie użytkowników. Na koniec podsumujemy, który silnik może być najlepszym wyborem w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy. Dzięki temu będziesz mógł podjąć świadomą decyzję przy wyborze swojej Kii Stonic.

 

Silniki benzynowe w Kii Stonic

 

Kia Stonic oferuje kilka opcji silników benzynowych, które zaspokoją potrzeby różnych kierowców. Przyjrzyjmy się bliżej dostępnym jednostkom napędowym.

 

1.0 T-GDI

 

Turbodoładowany silnik 1.0 T-GDI to nowoczesna i wydajna jednostka, która cieszy się dużą popularnością wśród nabywców Kii Stonic. Dostępny jest w dwóch wariantach mocy:

 

  • 99 KM - podstawowa wersja, która zapewnia dobry balans między osiągami a ekonomią. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 10,7 sekundy z manualną skrzynią biegów.

  • 118 KM - mocniejsza odmiana, która oferuje lepsze osiągi. Sprint do setki zajmuje jej około 10,4 sekundy.

 

Silnik 1.0 T-GDI ma pojemność 998 cm3 i generuje maksymalny moment obrotowy 171-200 Nm (w zależności od wersji) już od niskich obrotów. To sprawia, że auto jest żwawe i elastyczne w ruchu miejskim.

 

Co do spalania, producent podaje następujące wartości dla wersji 1.0 T-GDI:

 

  • Cykl miejski: około 6,9 l/100 km
  • Cykl pozamiejski: około 4,7-4,8 l/100 km
  • Cykl mieszany: około 5,5-5,6 l/100 km

 

Silnik ten możemy połączyć z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną przekładnią DCT. Wersja z automatem jest nieco wolniejsza w przyspieszeniu, ale zapewnia większy komfort jazdy, szczególnie w mieście.

 

Od 2020 roku dostępna jest również wersja z układem miękkiej hybrydy 48V, która pomaga w dalszej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2.

 

1.2 DPI

 

Silnik 1.2 DPI to podstawowa jednostka benzynowa w gamie Kii Stonic. Ma on następujące cechy:

 

  • Pojemność: 1248 cm3
  • Moc maksymalna: 84 KM przy 6000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 122 Nm przy 4000 obr./min

 

To wolnossący silnik czterocylindrowy, który charakteryzuje się prostą konstrukcją i niskimi kosztami eksploatacji. Jest dobrym wyborem dla osób, które jeżdżą głównie po mieście i nie potrzebują dużej mocy.

Osiągi tego silnika są skromniejsze w porównaniu do wersji 1.0 T-GDI:

 

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: około 13,2 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 165 km/h

 

Jeśli chodzi o zużycie paliwa, producent podaje następujące wartości:

 

  • Cykl miejski: około 6,4 l/100 km
  • Cykl pozamiejski: około 4,5 l/100 km
  • Cykl mieszany: około 5,2 l/100 km

 

Silnik 1.2 DPI łączony jest z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

 

1.4 CVVT

 

Silnik 1.4 CVVT to kolejna opcja w gamie benzynowych jednostek Kii Stonic. Oto jego główne cechy:

 

  • Pojemność: 1368 cm3
  • Moc maksymalna: 100 KM przy 6000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 133 Nm przy 4000 obr./min

 

To wolnossący silnik czterocylindrowy, który zastąpił wcześniejszą jednostkę 1.2 jako podstawowy silnik w ofercie. Oferuje lepsze osiągi niż mniejszy 1.2 DPI, zachowując przy tym rozsądne zużycie paliwa.

Osiągi Kii Stonic z silnikiem 1.4 CVVT:

 

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: około 12,6 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 172 km/h

 

Jeśli chodzi o zużycie paliwa, producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 5,5 l/100 km.

Silnik 1.4 CVVT współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów. To dobry wybór dla osób, które szukają kompromisu między mocą a ekonomią, a jednocześnie preferują klasyczną, wolnossącą jednostkę.

Wybierając silnik benzynowy do Kii Stonic, warto zastanowić się nad swoimi potrzebami i stylem jazdy. Jeśli zależy nam na dynamice i niskim spalaniu, warto rozważyć 1.0 T-GDI. Z kolei dla osób ceniących prostotę i niższe koszty zakupu, silniki 1.2 DPI lub 1.4 CVVT mogą okazać się lepszym wyborem.

 

Silnik wysokoprężny 1.6 CRDI

 

Zastanawiając się, jaki silnik wybrać w Kii Stonic, warto rozważyć również opcję wysokoprężną. Silnik 1.6 CRDI to propozycja dla osób, które cenią sobie ekonomiczną jazdę i wysoki moment obrotowy. Przyjrzyjmy się bliżej parametrom tej jednostki napędowej oraz jej zaletom i wadom.

 

Parametry

 

Silnik 1.6 CRDI to czterocylindrowa jednostka o pojemności 1582 cm3. Wyposażony jest w układ common rail i turbodoładowanie z intercoolerem. Oto jego kluczowe parametry:

 

  • Moc maksymalna: 110 KM przy 4000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm w zakresie 1500-2750 obr./min
  • Stopień sprężania: 16.0
  • Napęd: na przednią oś
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna

 

Jeśli chodzi o osiągi, Kia Stonic z silnikiem 1.6 CRDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 11,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 175 km/h.

 

Co do zużycia paliwa, producent podaje następujące wartości (według normy NEDC):

 

  • Cykl miejski: około 4,9 l/100 km
  • Cykl pozamiejski: około 3,8 l/100 km
  • Cykl mieszany: około 4,2 l/100 km

 

Zasięg na pełnym baku (45 litrów) to imponujące 1071 km.

 

Zalety i wady

 

Zastanawiając się, jaki silnik wybrać w Kii Stonic, warto rozważyć plusy i minusy jednostki 1.6 CRDI:

Zalety:

 

  • Ekonomiczność - niskie zużycie paliwa, szczególnie w trasie
  • Wysoki moment obrotowy dostępny od niskich obrotów
  • Dobra elastyczność, ułatwiająca jazdę na drogach szybkiego ruchu
  • Duży zasięg na jednym tankowaniu

 

Wady:

 

  • Wyższy poziom hałasu w porównaniu do silników benzynowych
  • Potencjalnie wyższe koszty serwisowania
  • Mniejsza popularność na rynku wtórnym
  • Ograniczona dynamika w porównaniu do mocniejszych jednostek benzynowych

 

Warto zaznaczyć, że silnik 1.6 CRDI sprawdza się dobrze w codziennej eksploatacji. Zapewnia wystarczającą moc do sprawnego poruszania się zarówno w mieście, jak i na trasie. Jego główną zaletą jest ekonomiczność, co docenią osoby pokonujące duże dystanse.

 

Jednak komfort jazdy może być nieco gorszy niż w przypadku benzynowych odpowiedników. Niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na twardsze zawieszenie i większy hałas, szczególnie przy niższych prędkościach. To może być istotne dla osób, które głównie poruszają się po mieście.

 

Wybierając silnik do Kii Stonic, warto wziąć pod uwagę swój styl jazdy i potrzeby. Jeśli często jeździsz w trasę i zależy Ci na niskim spalaniu, 1.6 CRDI może być dobrym wyborem. Z kolei dla osób poruszających się głównie po mieście, lepszym rozwiązaniem mogą okazać się jednostki benzynowe, takie jak 1.0 T-GDI czy 1.2 DPI.

Pamiętajmy, że wybór silnika to kwestia indywidualna. Warto przed podjęciem decyzji odbyć jazdę próbną i sprawdzić, który wariant najlepiej odpowiada naszym oczekiwaniom. Niezależnie od wyboru, Kia Stonic to auto, które oferuje dobry stosunek jakości do ceny, a 7-letnia gwarancja producenta daje dodatkowy spokój ducha.

 

Który silnik wybrać do Kii Stonic?

 

Wybór odpowiedniego silnika w Kii Stonic to kluczowa decyzja, która wpłynie na nasze doświadczenia z jazdy tym popularnym crossoverem. Przyjrzyjmy się bliżej, jakie jednostki napędowe sprawdzą się najlepiej w różnych warunkach.

 

Do jazdy miejskiej

 

W warunkach miejskich doskonale sprawdzi się silnik 1.0 T-GDi. Ta trzycylindrowa jednostka turbo oferuje dwie wersje mocy: 99 KM i 118 KM. Obie zapewniają wystarczającą dynamikę w ruchu miejskim, ale to mocniejszy wariant z układem miękkiej hybrydy 48V zasługuje na szczególną uwagę.

 

Silnik 1.0 T-GDi 118 KM ma spory zapas mocy, który docenimy podczas manewrów wyprzedzania czy włączania się do ruchu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 10,4 sekundy to bardzo dobry wynik w tej klasie. Co więcej, dzięki wsparciu układu miękkiej hybrydy, silnik ten oferuje lepszą elastyczność od niskich obrotów. To oznacza, że w mieście rzadko będziemy musieli przekraczać 1500 obr./min, co przekłada się na komfort jazdy i niższe zużycie paliwa.

 

Warto rozważyć również wersję z automatyczną skrzynią biegów DCT, która znacznie ułatwi jazdę w korkach. Choć nieco wydłuża czas przyspieszenia (do około 11,7 sekundy), to rekompensuje to większym komfortem w codziennej eksploatacji.

Dla osób, które rzadko wyjeżdżają poza miasto i szukają ekonomicznego rozwiązania, dobrym wyborem może być również podstawowy silnik 1.2 DPI o mocy 84 KM. Choć jego osiągi są skromniejsze, to w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy po mieście.

 

Na dłuższe trasy

 

Jeśli często podróżujemy na dłuższych dystansach, warto rozważyć mocniejszą wersję silnika 1.0 T-GDi o mocy 118 KM. Ta jednostka zapewnia nie tylko dobrą dynamikę, ale także satysfakcjonującą ekonomię. W testach drogowych udało się uzyskać średnie spalanie na poziomie 47,8 mpg (około 5,9 l/100 km), co jest bardzo dobrym wynikiem. W rzeczywistych warunkach można spodziewać się jeszcze lepszych rezultatów, sięgających nawet ponad 50 mpg (około 5,6 l/100 km).

 

Silnik 1.0 T-GDi 118 KM z układem miękkiej hybrydy sprawdza się świetnie zarówno w mieście, jak i na trasie. Zapewnia wystarczającą moc do sprawnego wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu, a jednocześnie oferuje niskie zużycie paliwa. To dobry kompromis między osiągami a ekonomią.

Dla osób, które pokonują naprawdę duże dystanse, warto rozważyć również silnik wysokoprężny 1.6 CRDI. Choć jest on nieco głośniejszy od jednostek benzynowych, to oferuje imponujący zasięg na jednym tankowaniu - nawet ponad 1000 km. To docenią zwłaszcza osoby często podróżujące służbowo.

Niezależnie od wybranego silnika, Kia Stonic oferuje dobre właściwości jezdne. Samochód dobrze radzi sobie zarówno w mieście, jak i na trasie. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie zapewnia dobry kompromis między komfortem a stabilnością.

 

Podsumowując, wybór silnika w Kii Stonic zależy głównie od naszych potrzeb i stylu jazdy. Dla osób poruszających się głównie po mieście, idealnym wyborem będzie silnik 1.0 T-GDi w wersji 99 lub 118 KM. Z kolei na dłuższe trasy warto rozważyć mocniejszą wersję 118 KM z układem miękkiej hybrydy lub ekonomiczny diesel 1.6 CRDI.

Pamiętajmy, że najlepszym sposobem na podjęcie ostatecznej decyzji jest odbycie jazdy próbnej. Pozwoli nam to na własnej skórze przekonać się, który silnik najlepiej odpowiada naszym oczekiwaniom i stylowi jazdy. Niezależnie od wyboru, Kia Stonic to auto, które oferuje dobry stosunek jakości do ceny, a szeroka gama jednostek napędowych pozwala dopasować je do indywidualnych potrzeb każdego kierowcy.

 

Wnioski

 

Wybór odpowiedniego silnika do Kii Stonic ma duży wpływ na komfort jazdy i koszty eksploatacji. Dla osób jeżdżących głównie po mieście, jednostka 1.0 T-GDi wydaje się być idealnym rozwiązaniem, oferując dobry balans między osiągami a ekonomią. Z kolei kierowcy pokonujący dłuższe trasy mogą rozważyć mocniejszą wersję tego silnika lub oszczędnego diesla 1.6 CRDI. Warto pamiętać, że jazda próbna to najlepszy sposób, aby przekonać się, który wariant najlepiej odpowiada naszym potrzebom.

 

Niezależnie od wybranego silnika, Kia Stonic to auto, które zapewnia dobry stosunek jakości do ceny. Oferuje ono przyjemne właściwości jezdne zarówno w mieście, jak i na trasie. Przy wyborze warto wziąć pod uwagę nie tylko osiągi, ale też koszty eksploatacji i indywidualne preferencje. Dla osób sprowadzających samochód z zagranicy, firma akcyzawarszawa.pl zajmuje się akcyzą tak, aby klient zapłacił jak najmniejszy podatek akcyzowy. To pokazuje, że przy zakupie auta warto rozważyć różne aspekty, nie tylko sam silnik.

 

FAQs

 

  • Jaki silnik w Kia Stonic jest uważany za najlepszy?Najbardziej polecany jest silnik diesel 1.6 o mocy 115 KM, który generuje 280 Nm momentu obrotowego w zakresie 1500-2750 obr./min. Jest to opcja najdroższa, ale idealna dla osób często podróżujących.

 

  • Który silnik benzynowy jest najlepszy w ofercie Kia?Wśród silników benzynowych Kia i Hyundai, rekomendowane są modele 1.2 i 1.6 CVVT. W przypadku silników diesla warto zwrócić uwagę na modele 1.6 i 2.0 serii R. Mimo generalnej trwałości, występowały przypadki problemów, jak na przykład przepalająca się uszczelka pod głowicą w modelu 1.7.

 

  • Czy Kia Stonic to dobry wybór jako auto?Kia Stonic wyróżnia się jako jeden z lepiej prowadzących się crossoverów. Mimo że zawieszenie jest stosunkowo sztywne, co wpływa na mniejszy komfort, samochód ten jest bardzo dobrze zestrojony do dynamicznej jazdy, zwłaszcza na zakrętach i w terenie górzystym.

 

  • Jakie są najczęstsze problemy z Kią Stonic?Najczęściej zgłaszanym problemem jest niedostatecznie naładowany akumulator rozruchowy, co może być problematyczne zwłaszcza zimą. W takich przypadkach silnik może nie chcieć odpalić lub robi to tylko sporadycznie.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze