×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

woman standing near brown wooden cabinet
08 października 2024

Jak kupić Bugatti Veyron Super Sport używane?

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Bugatti Veyron Super Sport to legendarny supersamochód, który od lat fascynuje miłośników motoryzacji na całym świecie. Ten wyjątkowy pojazd, znany ze swojej niesamowitej prędkości maksymalnej i oszałamiającego wyglądu, jest marzeniem wielu kolekcjonerów. Zakup używanego egzemplarza Bugatti Veyron Super Sport to nie tylko inwestycja w luksusowy samochód, ale również w kawałek motoryzacyjnej historii.

 

Przy rozważaniu zakupu tego wyjątkowego auta, kluczowe jest zrozumienie jego historii, specyfikacji technicznej i czynników wpływających na cenę. W tym artykule przyjrzymy się bliżej, na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego Bugatti Veyron Super Sport, jakie są koszty jego utrzymania oraz jaką ma wartość na rynku kolekcjonerskim. Omówimy również różnice między standardowym modelem Veyron a wersją Super Sport, by pomóc podjąć świadomą decyzję zakupową.

 

Historia i rozwój modelu Bugatti Veyron Super Sport

 

Geneza modelu Bugatti Veyron Super Sport sięga 2005 roku, kiedy to na rynku zadebiutował Bugatti Veyron 16.4. Ten hipersamochód o mocy 1001 KM i prędkości maksymalnej 407 km/h przez pewien czas dzierżył tytuł najszybszego seryjnie produkowanego auta świata. Jednak w 2007 roku rekord Veyrona został pobity przez amerykańskie SSC Ultimate Aero TT, które osiągnęło 412 km/h.

Inżynierowie Bugatti nie mogli pozwolić, by ich dzieło straciło koronę króla prędkości. Rozpoczęli więc prace nad jeszcze mocniejszą i szybszą wersją Veyrona, która miała przywrócić marce należne miejsce na szczycie. Tak narodził się pomysł na Bugatti Veyron Super Sport.

 

Kluczowe cechy i innowacje zastosowane w Veyronie Super Sport to przede wszystkim zmodyfikowany silnik W16 o pojemności 8,0 l. Dzięki większym turbosprężarkom, ulepszonym intercoolerom oraz przeprojektowanemu układowi dolotowemu i wydechowemu, moc wzrosła z 1001 do imponujących 1200 KM. Maksymalny moment obrotowy również poszybował w górę, osiągając 1500 Nm.

Aby okiełznać tę potężną moc, inżynierowie Bugatti musieli solidnie przyłożyć się do pracy nad aerodynamiką i zawieszeniem. Veyron Super Sport otrzymał przeprojektowane nadwozie z licznymi elementami z włókna węglowego, co pozwoliło zredukować masę o 50 kg. Przedni zderzak zyskał większe wloty powietrza, a z tyłu pojawił się nowy dyfuzor i regulowany spojler.

Zawieszenie zostało utwardzone i obniżone, by poprawić stabilność przy wysokich prędkościach. Veyron Super Sport otrzymał również unikalne felgi ze stopów lekkich, nowe ogumienie Michelin oraz potężne hamulce karbon-ceramiczne.

 

Wszystkie te modyfikacje pozwoliły osiągnąć cel - pobić rekord prędkości i odzyskać tytuł najszybszego seryjnego auta świata. 4 lipca 2010 roku na torze testowym Ehra-Lessien, Bugatti Veyron Super Sport prowadzony przez Pierre'a Henriego Raphanela osiągnął średnią prędkość 431,072 km/h z dwóch przejazdów. Maksymalna zarejestrowana prędkość wyniosła aż 434,211 km/h.

Ten imponujący wynik zaskoczył nawet samych inżynierów Bugatti, którzy spodziewali się około 425 km/h. Veyron Super Sport udowodnił, że jest prawdziwym królem prędkości i najszybszym seryjnym samochodem świata. Jego rekord utrzymał się aż do 2017 roku.

 

Produkcję Bugatti Veyrona Super Sport ograniczono do zaledwie 30 egzemplarzy, z czego pierwsze 5 to specjalne edycje World Record Edition, identyczne jak auto, którym pobito rekord. Cena tego wyjątkowego hipersamochodu wynosiła około 1,95 mln euro, co czyniło go jednym z najdroższych aut na świecie.

Bugatti Veyron Super Sport to prawdziwy szczyt osiągnięć inżynieryjnych i motoryzacyjnych. To ucieleśnienie marzeń o prędkości, mocy i ekskluzywności. Jego historia i rozwój to dowód na to, że dzięki pasji, determinacji i ciężkiej pracy można przesuwać granice możliwości i tworzyć rzeczy niezwykłe. Veyron Super Sport na zawsze zapisał się w annałach motoryzacji jako jeden z najbardziej imponujących i pożądanych samochodów wszech czasów.

 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego egzemplarza

 

Rozważając zakup używanego Bugatti Veyron Super Sport, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka kluczowych aspektów, aby mieć pewność, że inwestujemy w autentyczny i dobrze utrzymany egzemplarz tego wyjątkowego supersamochodu.

 

Stan techniczny i przebieg

 

Jednym z najważniejszych czynników przy zakupie używanego Veyrona Super Sport jest jego stan techniczny. Należy dokładnie sprawdzić wszystkie podzespoły, zwracając uwagę na ewentualne ślady zużycia lub uszkodzeń. Kluczowe elementy to silnik W16, skrzynia biegów, układ hamulcowy, zawieszenie oraz nadwozie. Warto skorzystać z pomocy doświadczonego mechanika specjalizującego się w samochodach Bugatti, który fachowo oceni stan techniczny pojazdu.

 

Równie istotny jest przebieg samochodu. Choć Veyrony Super Sport są zazwyczaj użytkowane okazjonalnie i mają stosunkowo niskie przebiegi, to jednak każdy pokonany kilometr ma znaczenie. Należy upewnić się, że przebieg jest autentyczny i zgodny ze stanem technicznym auta. Warto też sprawdzić historię serwisową, aby zweryfikować, czy przebieg nie był cofany.

 

Historia serwisowa

 

Kolejnym ważnym aspektem jest historia serwisowa Bugatti Veyron Super Sport. Ten model wymaga regularnych i specjalistycznych przeglądów oraz konserwacji, które mogą być wykonywane wyłącznie w autoryzowanych serwisach Bugatti. Należy zatem dokładnie przeanalizować książkę serwisową i upewnić się, że wszystkie wymagane czynności były przeprowadzane terminowo i zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Warto też zwrócić uwagę na ewentualne naprawy blacharsko-lakiernicze, które mogą wskazywać na przeszłe kolizje lub uszkodzenia. Każda ingerencja w oryginalną strukturę nadwozia czy podwozia może mieć wpływ na osiągi i bezpieczeństwo samochodu.

 

Autentyczność i kompletność dokumentacji

 

Przy zakupie Bugatti Veyron Super Sport niezwykle istotna jest również autentyczność i kompletność dokumentacji. Należy upewnić się, że samochód posiada oryginalną książkę serwisową, instrukcję obsługi oraz wszystkie niezbędne certyfikaty i dokumenty potwierdzające jego pochodzenie i historię.

Warto też zwrócić uwagę na unikalny numer VIN oraz tabliczkę znamionową, które powinny być zgodne z dokumentacją. Wszelkie rozbieżności mogą sugerować, że auto było kradzione lub uczestniczyło w poważnych wypadkach.

 

Podsumowując, zakup używanego Bugatti Veyron Super Sport to poważna inwestycja, która wymaga dokładnej analizy i weryfikacji stanu technicznego, historii serwisowej oraz autentyczności dokumentacji. Tylko upewniając się co do tych kluczowych aspektów, można mieć pewność, że nabywa się prawdziwy egzemplarz tego niezwykłego supersamochodu, który zapewni niezapomniane wrażenia z jazdy i będzie cieszył oko swoim ponadczasowym pięknem. Choć cena Veyrona Super Sport może przyprawiać o zawrót głowy, to dla prawdziwych entuzjastów motoryzacji jest to niewielka cena za możliwość posiadania jednego z najbardziej imponujących i ekskluzywnych samochodów w historii.

 

Koszty eksploatacji i utrzymania

 

Bugatti Veyron Super Sport to nie tylko jeden z najszybszych i najbardziej luksusowych samochodów na świecie, ale również jeden z najdroższych w utrzymaniu. Posiadanie tego niezwykłego hipersamochodu wiąże się z ogromnymi kosztami eksploatacji, które mogą przyprawić o zawrót głowy nawet najbardziej zamożnych entuzjastów motoryzacji.

 

Ceny części zamiennych

 

Jednym z głównych czynników wpływających na wysokie koszty utrzymania Bugatti Veyrona Super Sport są ceny części zamiennych. Ze względu na ekskluzywność i ograniczoną produkcję tego modelu, nawet najprostsze elementy mogą kosztować fortunę.

 

Przykładowo, komplet oryginalnych świec zapłonowych do silnika W16 to wydatek rzędu 2720 dolarów, czyli ponad 11 tys. złotych. Cewki zapłonowe są jeszcze droższe - jedna sztuka kosztuje 730 dolarów, co daje zawrotną sumę 11 680 dolarów (blisko 49 tys. zł) za komplet 16 sztuk.

 

Równie kosztowne są elementy układu hamulcowego. Tarcze hamulcowe wykonane z ceramiki węglowej to wydatek około 50 tys. dolarów (ponad 209 tys. zł), a klocki hamulcowe to koszt rzędu 10 tys. dolarów (blisko 42 tys. zł). Wymiana samych opon to również niemały wydatek - komplet specjalnie zaprojektowanych opon Michelin kosztuje 38 tys. dolarów (prawie 159 tys. zł).

 

Koszty serwisowania

 

Regularne serwisowanie Bugatti Veyrona Super Sport to kolejny znaczący składnik kosztów utrzymania tego wyjątkowego auta. Producent zaleca coroczną wymianę oleju silnikowego, co wiąże się z wydatkiem 25 tys. dolarów (ponad 104 tys. zł). Tak wysoka cena wynika z konieczności demontażu wielu elementów nadwozia i podwozia, aby dostać się do 16 korków spustowych silnika W16.

 

Co ciekawe, Bugatti zaleca również wymianę całych kół (felgi wraz z oponami) co 10 tys. przejechanych kilometrów. Ten zabieg to koszt rzędu 50 tys. dolarów (ponad 209 tys. zł). Biorąc pod uwagę wszystkie niezbędne czynności serwisowe, roczny przegląd Bugatti Veyrona Super Sport może kosztować nawet 100 tys. dolarów (około 418 tys. zł).

 

Zużycie paliwa

 

Nie bez znaczenia dla kosztów eksploatacji Bugatti Veyrona Super Sport jest również jego ogromne zapotrzebowanie na paliwo. Ośmiolitrowy silnik W16 o mocy 1200 KM pochłania ogromne ilości benzyny, szczególnie przy dynamicznej jeździe.

 

Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to około 30,6 l/100 km, co przekłada się na koszt rzędu 178 zł na każde 100 km. Jednak przy jeździe z maksymalnymi osiągami, spalanie może wzrosnąć nawet do 100 l/100 km. Oznacza to, że podczas bicia rekordu prędkości, Veyron Super Sport mógł zużywać nawet 4,3 litra benzyny na sekundę!

Tak ogromne zużycie paliwa sprawia, że nawet przy 100-litrowym zbiorniku paliwa, zasięg Bugatti Veyrona Super Sport na jednym tankowaniu rzadko przekracza 300 km. W praktyce oznacza to konieczność częstych wizyt na stacji benzynowej i ogromne wydatki na paliwo, szczególnie przy regularnym użytkowaniu tego hipersamochodu.

 

Podsumowując, koszty eksploatacji i utrzymania Bugatti Veyrona Super Sport są wprost proporcjonalne do jego wyjątkowych osiągów i ekskluzywności. Ceny części zamiennych, koszty serwisowania i ogromne zużycie paliwa sprawiają, że posiadanie tego niezwykłego auta jest nie lada wyzwaniem finansowym, nawet dla najbardziej zamożnych miłośników motoryzacji. Jednak dla wielu entuzjastów, możliwość doświadczenia niezrównanych osiągów i prestiżu związanego z posiadaniem Bugatti Veyrona Super Sport jest warta każdej ceny. W końcu, jak mawiał Ettore Bugatti, "nic nie jest zbyt piękne, nic nie jest zbyt drogie".

 

Wnioski

 

Bugatti Veyron Super Sport to prawdziwy klejnot w świecie motoryzacji, łączący niezrównane osiągi z luksusem na najwyższym poziomie. Jego zakup wymaga nie tylko znacznych środków finansowych, ale także dokładnej analizy stanu technicznego i historii pojazdu. Utrzymanie tego niezwykłego auta wiąże się z ogromnymi kosztami, jednak dla prawdziwych entuzjastów to cena, którą warto zapłacić za możliwość posiadania jednego z najszybszych i najbardziej ekskluzywnych samochodów świata.

 

Dla tych, którzy marzą o Bugatti Veyron Super Sport, kluczowe jest zrozumienie wszystkich aspektów związanych z jego zakupem i eksploatacją. Od starannego wyboru egzemplarza po regularne serwisowanie w autoryzowanych punktach - każdy element ma znaczenie dla zachowania wartości i niezawodności tego wyjątkowego auta. Firma akcyzawarszawa.pl zajmuje się rejestracją samochodu za klienta oraz ubezpieczeniem takiego samochodu, co może znacznie ułatwić proces zakupu. W końcu, Bugatti Veyron Super Sport to nie tylko środek transportu, ale prawdziwe dzieło sztuki inżynieryjnej i motoryzacyjnej pasji.

 

FAQs

 

  • Ile wynosi cena Bugatti Veyron Super Sport? Odpowiedź: Cena za model Bugatti Veyron Super Sport w wersji rekordowej wynosi 1,95 miliona euro. Wersje standardowe tego modelu są dostępne na rynku za około 1,65 miliona euro, ale ich maksymalna prędkość jest ograniczona do 415 km/h.

 

  • Jaka jest cena używanego Bugatti Veyron na rynku? Odpowiedź: Na rynku amerykańskim ceny używanych Bugatti Veyron zaczynają się od 1,390 miliona dolarów (około 5,2 miliona złotych) za model z 2008 roku z przebiegiem 1677 mil. Najdroższe modele mogą osiągać ceny do 2,5 miliona dolarów (około 9,25 miliona złotych).

 

  • Czy w Polsce jest ktoś, kto posiada Bugatti? Odpowiedź: W Polsce znajduje się Bugatti T40 z 1928 roku, które należy do Jana i Macieja Pedów z Gostynia Wielkopolskiego. Jest to jedyny taki historyczny model w kraju. Co do współczesnych modeli, jak Bugatti Veyron, to rzadko, ale można je zobaczyć na polskich autostradach z polskimi tablicami rejestracyjnymi.

 

  • Czy można nabyć Bugatti w Polsce? Odpowiedź: Tak, od 2022 roku Bugatti jest obecne w Polsce dzięki Grupie Pietrzak, która została oficjalnym przedstawicielem marki. Pierwszy salon Bugatti został otwarty w Katowicach. Więcej informacji na temat tego wydarzenia można znaleźć w naszych artykułach.

 

Potrzebujesz więcej wiedzy?

 

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze