×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

07 października 2024

Dacia Duster opinie: który silnik wybrać?

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Wybór odpowiedniego silnika to kluczowa decyzja przy zakupie samochodu. Dacia Duster, popularna marka na polskim rynku, oferuje różne opcje napędowe, które mogą wpływać na spalanie, koszty serwisu i ogólne wrażenia z jazdy. Opinie użytkowników Dacii Duster często skupiają się na niezawodności i ekonomice poszczególnych jednostek napędowych, co sprawia, że temat ten jest istotny dla potencjalnych nabywców.

 

W tym artykule przyjrzymy się bliżej trzem głównym wariantom silnikowym dostępnym w Dacii Duster: benzynowemu 1.6 SCe, nowoczesnemu 1.0 TCe oraz wysokoprężnemu 1.5 Blue dCi. Omówimy ich charakterystykę, zużycie paliwa oraz możliwość instalacji LPG. Dodatkowo, weźmiemy pod uwagę opinie właścicieli Dacii Duster 1.5 dCi, aby zapewnić kompleksowy obraz sytuacji i pomóc w podjęciu świadomej decyzji zakupowej.

 

Silnik benzynowy 1.6 SCe 114 KM

 

Charakterystyka silnika

 

Silnik benzynowy 1.6 SCe o mocy 114 KM to jednostka napędowa montowana w Dacii Duster w latach 2015-2017. Ten 4-cylindrowy silnik o pojemności 1598 cm³ osiąga maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4000 obr/min. Umiejscowiony z przodu, poprzecznie, wyposażony jest w 16-zaworowy układ rozrządu DOHC. Wykorzystuje wielopunktowy wtrysk paliwa (MPI) ze sterowaniem sekwencyjnym.

 

Zalety

 

Silnik 1.6 SCe cechuje się prostotą konstrukcji i niskimi kosztami eksploatacji. Brak turbodoładowania oznacza mniejszą liczbę elementów, które mogłyby ulec awarii. Jednostka ta dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji, zapewniając wystarczające osiągi do poruszania się po mieście i w trasie. Dodatkowym atutem jest możliwość montażu instalacji LPG, co pozwala na znaczne obniżenie kosztów paliwa.

 

Wady

 

Główną wadą silnika 1.6 SCe jest jego stosunkowo wysokie spalanie, szczególnie w warunkach miejskich. Przy dynamicznej jeździe zużycie paliwa może przekraczać 8 l/100km. Brak turbodoładowania przekłada się na gorsze osiągi w porównaniu do nowoczesnych, doładowanych jednostek o podobnej pojemności. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 12 sekund, co jest wynikiem przeciętnym w klasie kompaktowych SUV-ów.

 

Opinie użytkowników

 

Opinie na temat silnika 1.6 SCe w Dacii Duster są podzielone. Część użytkowników chwali go za bezawaryjność i niskie koszty serwisu. Doceniają oni także możliwość montażu instalacji LPG, dzięki czemu znacząco obniżają wydatki na paliwo. Z drugiej strony, wielu właścicieli narzeka na wysokie spalanie, szczególnie w mieście, gdzie według ich relacji potrafi ono dochodzić nawet do 10-11 l/100km.

 

Niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na spadki mocy i nierówną pracę silnika po przejechaniu około 50-60 tys. km. Objawy te często wiążą się z zabrudzoną przepustnicą, której czyszczenie i adaptacja rozwiązują problem tylko na pewien czas. Inni z kolei nie odnotowują żadnych niepokojących objawów nawet przy wyższych przebiegach, podkreślając bezawaryjność jednostki 1.6 SCe.

 

W opiniach powtarza się stwierdzenie, że silnik ten sprawdza się jako ekonomiczny napęd do spokojnej, niezbyt dynamicznej jazdy. Osoby oczekujące lepszych osiągów często decydują się na montaż instalacji LPG, co rekompensuje im wyższe spalanie. Podkreślają oni, że przy rozsądnej eksploatacji i regularnym serwisowaniu, silnik 1.6 SCe jest trwały i bezproblemowy.

 

Podsumowując, benzynowy silnik 1.6 SCe 114 KM w Dacii Duster to jednostka, która najlepiej sprawdzi się u kierowców ceniących sobie niskie koszty eksploatacji i bezawaryjność. Jego osiągi są wystarczające do codziennej jazdy, a dzięki możliwości montażu instalacji LPG, można znacząco obniżyć wydatki na paliwo. Trzeba jednak mieć na uwadze wyższe spalanie, szczególnie w mieście i przy dynamicznej jeździe. Opinie użytkowników sugerują, że przy odpowiedniej eksploatacji i regularnym serwisowaniu, silnik 1.6 SCe jest trwały i bezproblemowy, choć zdarzają się przypadki spadku osiągów po większych przebiegach.

 

Silnik benzynowy 1.0 TCe 100 KM

 

Charakterystyka silnika

 

Silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM to nowoczesna, turbodoładowana jednostka napędowa, która zastąpiła starszy, wolnossący silnik 1.6 SCe. Ten 3-cylindrowy motor o pojemności skokowej 999 cm³ generuje maksymalny moment obrotowy 170 Nm już od 2000 obr/min. Dzięki zastosowaniu turbiny, silnik charakteryzuje się dobrą elastycznością i dynamiką, szczególnie w zakresie niskich i średnich obrotów.

 

Jednostka 1.0 TCe wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa, 12-zaworową głowicę oraz rozrząd typu DOHC. Zastosowano w niej również intercooler, który schładza sprężone powietrze, zwiększając jego gęstość i poprawiając napełnienie cylindrów. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 6d, co czyni go przyjaznym dla środowiska.

 

Zalety

 

Główną zaletą silnika 1.0 TCe jest jego niezła dynamika i elastyczność, szczególnie w porównaniu do starszej jednostki 1.6 SCe. Dzięki turbosprężarce, kierowca ma do dyspozycji wysoki moment obrotowy dostępny od niskich obrotów, co przekłada się na dobre przyspieszenie i łatwość wyprzedzania. Silnik dobrze współpracuje z manualną, 6-biegową skrzynią, oferując płynną i komfortową jazdę.

 

Dodatkowym atutem jest możliwość zamontowania fabrycznej instalacji LPG, co znacząco obniża koszty eksploatacji. Dacia Duster z silnikiem 1.0 TCe i napędem LPG to ekonomiczny wybór dla osób, które dużo podróżują i chcą zaoszczędzić na paliwie. Spalanie gazu oscyluje w granicach 7-8 l/100km w cyklu mieszanym, co jest dobrym wynikiem jak na SUV-a o takich gabarytach.

 

Wady

 

Pomimo swoich zalet, silnik 1.0 TCe ma też pewne wady. Przy dynamicznej jeździe, szczególnie z większym obciążeniem, jednostka może się wydawać zbyt słaba. Przy wyprzedzaniu na drogach szybkiego ruchu czy przy wjeździe na strome wzniesienia, trzeba mocniej operować gazem i redukcją biegów, aby utrzymać odpowiednie tempo. Wynika to z faktu, że moc 100 KM to mimo wszystko niezbyt wiele jak na auto o masie własnej przekraczającej 1200 kg.

 

Kolejną wadą, na którą zwracają uwagę niektórzy użytkownicy, jest podwyższony poziom hałasu i wibracji, charakterystyczny dla 3-cylindrowych jednostek. Szczególnie przy wyższych obrotach, w kabinie słychać wyraźną pracę silnika, co może być męczące podczas długich tras. Warto jednak zaznaczyć, że Dacia poprawiła wyciszenie wnętrza w stosunku do poprzedniej generacji Dustera, więc komfort akustyczny wzrósł.

 

Opinie użytkowników

 

Opinie na temat silnika 1.0 TCe w Dacii Duster są generalnie pozytywne. Użytkownicy chwalą dobre osiągi, niskie spalanie LPG oraz przyzwoitą dynamikę jak na 100-konny silnik. Wielu z nich podkreśla, że jednostka ta znacznie lepiej sprawdza się w codziennej eksploatacji niż starszy motor 1.6 SCe, oferując większą elastyczność i lepsze przyspieszenie.

 

Pozytywnie oceniany jest również komfort jazdy, który jak na samochód budżetowy stoi na dobrym poziomie. Zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami, a układ kierowniczy jest precyzyjny i dobrze wyczuwalny. Niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na zbyt długie skoki lewarka zmiany biegów, ale jest to raczej kwestia przyzwyczajenia.

Wśród wad najczęściej wymieniane są wspomniane wcześniej wibracje i hałas silnika, szczególnie przy wyższych obrotach. Niektórzy narzekają również na zbyt słabe osiągi przy pełnym obciążeniu, np. podczas jazdy w góry z 4 osobami na pokładzie. Są to jednak kompromisy, na które decydujemy się, wybierając budżetowego SUV-a z podstawowym silnikiem.

 

Podsumowując, silnik 1.0 TCe 100 KM to udana jednostka napędowa, która dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji Dacii Duster. Oferuje przyzwoite osiągi, niskie spalanie LPG i niezłą dynamikę. Jego główne wady to podwyższony hałas i wibracje oraz nieco słabsze osiągi przy pełnym obciążeniu. Ogólnie jednak, biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości, jest to bardzo dobry wybór dla osób szukających ekonomicznego i praktycznego SUV-a.

 

Silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi 115 KM

 

Charakterystyka silnika

 

Silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi o mocy 115 KM to nowoczesna jednostka napędowa, która zastąpiła starszy motor 1.5 dCi. Ten 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 1461 cm³ generuje maksymalny moment obrotowy 260 Nm już od 1750 obr/min. Dzięki zastosowaniu turbodoładowania, silnik charakteryzuje się dobrą elastycznością i dynamiką, szczególnie w zakresie niskich i średnich obrotów.

 

Jednostka 1.5 Blue dCi wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail, 8-zaworową głowicę oraz rozrząd typu DOHC. Zastosowano w niej również intercooler, który schładza sprężone powietrze, zwiększając jego gęstość i poprawiając napełnienie cylindrów. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 6d, co czyni go przyjaznym dla środowiska.

 

Zalety

 

Główną zaletą silnika 1.5 Blue dCi jest jego ekonomia. Według danych producenta, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 5,3 l/100km, co jest świetnym wynikiem jak na SUV-a o takich gabarytach. W praktyce, przy spokojnej jeździe poza miastem, spalanie może spaść nawet poniżej 5 l/100km. To zasługa nie tylko nowoczesnej konstrukcji silnika, ale również systemu Start&Stop, który wyłącza jednostkę podczas postoju i błyskawicznie uruchamia ją ponownie po wciśnięciu sprzęgła.

 

Kolejnym atutem diesla 1.5 Blue dCi jest jego wysoki moment obrotowy dostępny od niskich obrotów. Przekłada się to na dobre osiągi, łatwość wyprzedzania i pewność prowadzenia, szczególnie podczas jazdy z obciążeniem czy w górskim terenie. Silnik dobrze współpracuje z 6-biegową, manualną skrzynią, oferując płynną i komfortową jazdę.

 

Wady

 

Pomimo swoich zalet, silnik 1.5 Blue dCi ma też pewne wady. Przede wszystkim jest droższy w zakupie niż porównywalne jednostki benzynowe. Wyższa może być również cena serwisu, szczególnie po upływie gwarancji. Choć silnik jest trwały i niezawodny, to ewentualne naprawy podzespołów takich jak turbosprężarka, wtryskiwacze czy dwumasowe koło zamachowe mogą mocno nadszarpnąć budżet.

 

Kolejną wadą, na którą zwracają uwagę niektórzy użytkownicy, jest wyższy poziom hałasu i wibracji niż w przypadku silników benzynowych. Szczególnie podczas zimnego rozruchu i przy wyższych obrotach, w kabinie słychać wyraźną pracę jednostki wysokoprężnej. Warto jednak zaznaczyć, że komfort akustyczny w Dusterze II generacji znacznie się poprawił w stosunku do poprzednika.

 

Opinie użytkowników

 

Opinie na temat silnika 1.5 Blue dCi w Dacii Duster są w większości pozytywne. Użytkownicy chwalą przede wszystkim niskie spalanie, które pozwala im zaoszczędzić na paliwie, szczególnie przy częstych, długich trasach. Doceniają również wysoki moment obrotowy, dzięki któremu auto sprawnie przyspiesza i nie męczy się nawet przy wyższych prędkościach czy podczas wyprzedzania.

 

Pozytywnie oceniany jest także komfort jazdy. Silnik 1.5 Blue dCi zapewnia dobre osiągi bez konieczności wkręcania go na wysokie obroty, co przekłada się na niższy hałas i bardziej relaksującą podróż. Kierowcy zwracają uwagę na bezawaryjność jednostki i jej trwałość. Przy regularnym serwisowaniu i stosowaniu dobrej jakości paliwa, silnik potrafi bez problemów pokonać kilkaset tysięcy kilometrów.

 

Wśród wad najczęściej wymieniane są wspomniane wcześniej wyższe koszty zakupu i potencjalnych napraw po okresie gwarancyjnym. Niektórzy narzekają również na konieczność częstszego serwisu olejowego (co 10 tys. km lub co roku) oraz stosowania bardziej kosztownego oleju typu Low SAPS. Są to jednak standardowe wymagania dla nowoczesnych silników wysokoprężnych spełniających rygorystyczne normy emisji spalin.

 

Podsumowując, silnik 1.5 Blue dCi 115 KM to udana jednostka napędowa, która dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji Dacii Duster. Oferuje świetne osiągi, wysoką kulturę pracy i przede wszystkim imponująco niskie spalanie. Jego główne wady to wyższe koszty zakupu i serwisu oraz bardziej wyczuwalny hałas i wibracje w porównaniu do silników benzynowych. Ogólnie jednak, biorąc pod uwagę opinie zadowolonych użytkowników i parametry techniczne, jest to bardzo dobry wybór dla osób szukających oszczędnego i dynamicznego SUV-a.

 

Wnioski

 

Wybór odpowiedniego silnika do Dacii Duster ma ogromny wpływ na całościowe wrażenia z jazdy i koszty eksploatacji. Każda z omówionych jednostek napędowych ma swoje mocne strony i słabości, co sprawia, że decyzja powinna być oparta na indywidualnych potrzebach i preferencjach kierowcy. Benzynowe silniki oferują prostotę i niższe koszty początkowe, podczas gdy diesel wyróżnia się ekonomią paliwa na długich trasach. To, co łączy wszystkie warianty, to solidność konstrukcji i dobre opinie użytkowników.

 

Niezależnie od wybranego silnika, Dacia Duster pozostaje atrakcyjną propozycją dla osób szukających przestronnego i funkcjonalnego SUV-a w przystępnej cenie. Warto pamiętać, że oprócz samego silnika, na komfort użytkowania auta ma wpływ również jego wyposażenie i stan techniczny. Firma akcyzawarszawa.pl zajmuje się rejestracją samochodu za klienta oraz ubezpieczeniem takiego pojazdu, co może znacznie ułatwić proces zakupu. Ostatecznie, kluczem do zadowolenia z Dacii Duster jest dokładne przemyślenie swoich potrzeb i świadomy wybór wariantu najlepiej odpowiadającego indywidualnym wymaganiom.

 

FAQs

 

  • Jaki silnik wybrać przy zakupie Dacii Duster?Odpowiedź: Jeśli zastanawiasz się nad wyborem silnika dla Dacii Duster, warto rozważyć modele benzynowe. Unikaj najtańszych wersji i poszukaj zadbanego pojazdu z silnikiem 1.6 o mocy 105 KM, najlepiej z dodatkową instalacją gazową. Dla osób z większym budżetem rekomendowany jest dynamiczny silnik 1.2 TCe.

 

  • Czy Dacia Duster to pojazd awaryjny?Odpowiedź: Niestety, Dacia Duster może być uznana za model mający problemy z awaryjnością. Istnieją raporty użytkowników o awariach, jak na przykład uszkodzenie turbosprężarki po przejechaniu około 25 tysięcy kilometrów, a także niezadowolenie z jakości serwisu Renault/Dacia.

 

  • Jakie są najczęstsze usterki w Dacii Duster?Odpowiedź: Typowym problemem, z którym mogą się spotkać użytkownicy Dacii Duster, jest usterka drążka zmiany biegów. Drążek ten nie wraca automatycznie do pozycji neutralnej, co może utrudniać płynne zmienianie biegów i być irytujące w codziennym użytkowaniu.

 

  • Która Dacia została uznana za najlepszą?Odpowiedź: Dacia Duster została wybrana jako najlepszy model w swoim segmencie i ogólnie w rankingu, zdobywając tytuł Mistrza Wartości 2022. Ocena ta dotyczyła nowych aut zakupionych w salonie, z trzyletnim okresem użytkowania i rocznym przebiegiem 20 tysięcy kilometrów.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze