Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.
Zadzwoń do nas
Napisz do nas
kontakt@akcyzawarszawa.pl
Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl
Zakres Usług
Akcyza za samochód
Rejestracja samochodu
Ubezpieczenia
Tłumaczenia dokumentów
Opinia rzeczoznawcy
Dacia Bigster to nowy gracz na rynku SUV-ów, który przyciąga uwagę swoją imponującą prezencją i obietnicą przystępności cenowej. Ten długo oczekiwany model ma szansę wywrzeć znaczący wpływ na segment samochodów rodzinnych, łącząc przestronność z ekonomicznymi rozwiązaniami, które są znakiem rozpoznawczym marki Dacia.
W tym artykule przyjrzymy się bliżej Dacii Bigster, analizując jej gabaryty i komfort wnętrza. Omówimy też nowe jednostki napędowe i innowacyjne technologie, które producent przygotował dla tego modelu. Na koniec podsumujemy nasze pierwsze wrażenia, by dać Ci pełny obraz tego, czego możesz się spodziewać po nowym flagowcu rumuńskiej marki.
Dacia Bigster to imponujący SUV, który ma szansę wywrzeć znaczący wpływ na segment C. Z długością 4,57 metra, szerokością 1,81 metra i wysokością 1,71 metra, Bigster prezentuje się jako przestronny i solidny pojazd. Rozstaw osi wynoszący 2,7 metra zapewnia stabilność i komfort jazdy, a także przekłada się na obszerną przestrzeń wewnątrz kabiny.
W porównaniu do swojego mniejszego brata, Dustera, Dacia Bigster ma znacznie większe gabaryty. Jest o 23 centymetry dłuższa, co przekłada się na lepsze proporcje i więcej miejsca we wnętrzu. Wysokość wzrosła o 5 centymetrów, co poprawia przestrzeń nad głowami pasażerów. Rozstaw osi jest o 4 centymetry większy, co ma pozytywny wpływ na komfort jazdy i ilość miejsca dla pasażerów.
Warto zauważyć, że Bigster, mimo większych wymiarów, zachowuje charakterystyczny dla marki Dacia design. Dla niektórych obserwatorów może nawet sprawiać wrażenie powiększonej wersji Dustera, co świadczy o spójności stylistycznej w gamie modelowej rumuńskiego producenta.
Jednym z najbardziej imponujących aspektów Dacii Bigster jest jej bagażnik. Z pojemnością 667 litrów, Bigster ustanawia nowe standardy w swojej klasie. To o 150 litrów więcej niż w przypadku Dustera, co czyni go idealnym wyborem dla rodzin lub osób, które często podróżują z dużą ilością bagażu.
Bagażnik Bigstera nie tylko imponuje pojemnością, ale także funkcjonalnością. Tylna kanapa dzielona w układzie 40/20/40 umożliwia przewożenie długich przedmiotów, takich jak narty czy deski surfingowe, przy jednoczesnym zachowaniu miejsc dla pasażerów. Po złożeniu całej kanapy powstaje płaska powierzchnia ładunkowa o długości 2,7 metra, co pozwala na transport nawet większych mebli czy rowerów.
System Easy Fold ułatwia składanie oparć od strony bagażnika za pomocą dwóch wygodnych dźwigni, co jest szczególnie przydatne, biorąc pod uwagę długość bagażnika. Warto również wspomnieć, że w zależności od wersji silnikowej, pod podłogą bagażnika może znaleźć się miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe lub butlę instalacji LPG.
Dacia Bigster oferuje imponującą przestrzeń dla pasażerów, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Kierowca i pasażer siedzący obok mają do dyspozycji dużo miejsca nad głową i na nogi, co zapewnia komfort nawet podczas długich podróży.
Szczególnie imponująca jest przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń. Pasażerowie siedzący z tyłu mają aż 24 centymetry miejsca na kolana, co jest wynikiem porównywalnym z niektórymi większymi SUV-ami. Nawet osoby o wzroście około 2 metrów znajdą tu wystarczająco dużo miejsca, zarówno przed kolanami, jak i nad głową.
Dacia zadbała również o dodatkowe udogodnienia dla pasażerów tylnej kanapy. Znajdziemy tu nawiewy klimatyzacji, dodatkowe porty USB typu C oraz podłokietnik z uchwytami na kubki. Choć tylna kanapa nie jest przesuwna, jej asymetryczny podział umożliwia elastyczne aranżowanie przestrzeni.
Warto podkreślić, że inżynierowie Dacii skupili się nie tylko na przestronności, ale także na komforcie akustycznym. Zastosowano dźwiękochłonną przednią szybę, grubsze szyby boczne oraz lepszą izolację akustyczną silnika, co ma zapewnić cichszą i bardziej komfortową jazdę.
Podsumowując, Dacia Bigster imponuje swoimi wymiarami i przestronnością, oferując więcej miejsca niż niektóre konkurencyjne modele z wyższych segmentów. Połączenie obszernego wnętrza z funkcjonalnym i pojemnym bagażnikiem czyni z Bigstera atrakcyjną propozycję dla osób szukających przestronnego i praktycznego SUV-a.
Dacia Bigster wprowadza na rynek szereg innowacyjnych rozwiązań w zakresie układów napędowych. Marka stawia na zelektryfikowane jednostki, oferując klientom różnorodne opcje dostosowane do ich potrzeb.
Jedną z najbardziej interesujących propozycji jest silnik Eco-G 140. To dwupaliwowa jednostka, która łączy zasilanie benzyną i LPG. Nowością jest dodanie do tego układu miękkiej hybrydy 48V. Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 litra generuje moc 140 KM. System hybrydowy wspomaga jednostkę spalinową podczas ruszania i przyspieszania, co przekłada się na lepszą dynamikę i niższe zużycie paliwa.
Dacia Bigster z tym napędem ma szansę stać się prawdziwym długodystansowcem. Dzięki dwóm zbiornikom paliwa - 50-litrowemu na benzynę i 49-litrowemu na LPG - auto może przejechać nawet 1450 km bez tankowania. To imponujący wynik, który z pewnością docenią osoby często podróżujące na dłuższych trasach.
Warto podkreślić, że zbiornik LPG umieszczono pod podłogą, dzięki czemu nie zmniejsza on przestrzeni bagażowej. To praktyczne rozwiązanie, które nie ogranicza funkcjonalności Bigstera.
Flagowym układem napędowym Dacii Bigster jest nowa, pełna hybryda o mocy systemowej 155 KM. To pierwszy model Grupy Renault wyposażony w ten innowacyjny zespół napędowy. W jego skład wchodzi czterocylindrowy silnik benzynowy 1.8 o mocy 107 KM, pracujący w cyklu Atkinsona. Wspierają go dwa silniki elektryczne - główny o mocy 50 KM oraz wysokonapięciowy rozrusznik-alternator.
Układ hybrydowy korzysta z akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh (230 V) oraz zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów. Ta ostatnia ma cztery przełożenia dla silnika spalinowego i dwa dla elektrycznego, co zapewnia optymalną pracę całego zespołu.
Dacia deklaruje, że Bigster z tym napędem w 80% czasu jazdy w mieście porusza się w trybie elektrycznym. Zawsze rusza bez udziału silnika spalinowego, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Według wstępnych danych, średnie spalanie ma wynosić zaledwie 4,9 l/100 km w cyklu WLTP. To imponujący wynik jak na auto tej wielkości.
Warto dodać, że Bigster Hybrid 155 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i może holować przyczepę o masie jednej tony. To pokazuje, że ekologiczny napęd nie wyklucza dobrych osiągów i praktyczności.
Dacia nie zapomniała o miłośnikach jazdy w terenie. Bigster będzie dostępny z napędem na wszystkie koła w połączeniu z silnikiem 1.2 TCe o mocy 130 KM. Ta jednostka również korzysta z układu miękkiej hybrydy 48V, co poprawia jej efektywność energetyczną.
Wersja 4x4 Bigstera została wyposażona w zaawansowany system sterowania napędem, dostosowany do jazdy w trudnym terenie. Do dyspozycji kierowcy jest pięć trybów jazdy: Auto, Śnieg, Błoto/Piasek, Off-Road i Eco. Wybiera się je za pomocą pokrętła umieszczonego w konsoli środkowej.
Dodatkowo, w wersji Extreme, Bigster 4x4 ma układ kontroli prędkości na zjazdach, działający w zakresie od 0 do 30 km/h. System współpracuje ze wszystkimi biegami, również wstecznym, co znacznie ułatwia pokonywanie trudnych odcinków terenowych.
Podsumowując, gama silnikowa Dacii Bigster oferuje coś dla każdego. Od ekonomicznej wersji LPG z układem miękkiej hybrydy, przez zaawansowaną pełną hybrydę, po wariant z napędem 4x4 dla miłośników off-roadu. Wszystkie jednostki łączy nowoczesna technologia i nacisk na efektywność energetyczną, co wpisuje się w aktualne trendy rynkowe i oczekiwania klientów.
Dacia Bigster wprowadza na rynek szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które podnoszą komfort i funkcjonalność tego modelu. Producent zadbał o to, by wyposażenie było na wysokim poziomie, jednocześnie zachowując filozofię marki, czyli oferowanie przystępnych cenowo samochodów.
Sercem systemu multimedialnego w Dacii Bigster jest 10,1-calowy ekran dotykowy, który stanowi standard we wszystkich wersjach wyposażenia. To duży krok naprzód dla marki, która dotychczas oferowała mniejsze wyświetlacze. System obsługuje bezprzewodowo aplikacje Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia łatwe połączenie ze smartfonem.
Interfejs systemu został zaprojektowany z myślą o intuicyjnej obsłudze. Menu ma przejrzysty układ z dużymi ikonami, co ułatwia korzystanie z niego podczas jazdy. System szybko reaguje na dotyk, minimalizując rozpraszanie kierowcy.
W bogatszych wersjach wyposażenia, takich jak Journey, system multimedialny zyskuje dodatkowe funkcje. Pojawia się nawigacja z dostępem do Internetu, co pozwala na aktualizację map i informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, system audio Arkamys 3D Sound System z 6 głośnikami zapewnia wysoką jakość dźwięku.
Warto zwrócić uwagę na cyfrowy zestaw wskaźników. W podstawowych wersjach ma on przekątną 7 cali, ale w wyższych specyfikacjach rośnie do 10 cali. Wyświetlacz prezentuje najważniejsze informacje, takie jak prędkość, dane o jeździe, wskazówki nawigacji i informacje z aktywnych systemów wspomagających.
Dacia Bigster jako pierwszy model marki oferuje dwustrefową automatyczną klimatyzację. To znaczące ulepszenie w porównaniu do poprzednich modeli, które były wyposażone jedynie w manualną klimatyzację. Dwustrefowa klimatyzacja pozwala na niezależną regulację temperatury dla kierowcy i pasażera, co zwiększa komfort podróży.
Co więcej, system klimatyzacji w Bigsterze został rozbudowany o nawiewy dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń. Znajdują się one w konsoli środkowej, zapewniając lepszą cyrkulację powietrza w całym wnętrzu pojazdu. To rozwiązanie docenią szczególnie rodziny podróżujące na dłuższych trasach.
Warto zaznaczyć, że dwustrefowa klimatyzacja jest dostępna już od wersji wyposażenia Expression. W podstawowej wersji Essential nadal montowana jest manualna klimatyzacja.
Kolejną nowością w gamie Dacii jest elektrycznie sterowana klapa bagażnika, dostępna w Bigsterze. To funkcja, która znacząco podnosi komfort użytkowania, szczególnie gdy mamy zajęte ręce zakupami czy bagażami.
Klapę można otworzyć na trzy sposoby:
Elektrycznie sterowana klapa bagażnika jest standardem w wersji Journey, a w niższych wersjach wyposażenia dostępna jest jako opcja. To rozwiązanie, które dotychczas kojarzyło się z autami z wyższych segmentów, teraz trafia do przystępnego cenowo SUV-a.
Podsumowując, Dacia Bigster oferuje imponujący zestaw technologii i wyposażenia, który znacząco podnosi komfort użytkowania. Od zaawansowanego systemu multimedialnego, przez dwustrefową klimatyzację, po elektrycznie sterowaną klapę bagażnika - wszystko to sprawia, że Bigster staje się atrakcyjną propozycją w swoim segmencie. Marka Dacia udowadnia, że nowoczesne technologie mogą być dostępne w przystępnej cenie, nie rezygnując przy tym z jakości i funkcjonalności.
Dacia Bigster ma szansę wywrzeć znaczący wpływ na rynek SUV-ów segmentu C. Łącząc przestronność, innowacyjne rozwiązania technologiczne i przystępną cenę, ten model stanowi atrakcyjną propozycję dla rodzin i miłośników aktywnego stylu życia. Jego imponujące wymiary, pojemny bagażnik i zaawansowane układy napędowe, w tym opcje hybrydowe i LPG, sprawiają, że Bigster wyróżnia się na tle konkurencji.
Wprowadzenie nowoczesnych technologii, takich jak zaawansowany system multimedialny czy dwustrefowa klimatyzacja, podnosi komfort użytkowania Bigstera. Jednocześnie, marka pozostaje wierna swojej filozofii oferowania dobrze wyposażonych samochodów w rozsądnej cenie. To sprawia, że Dacia Bigster jawi się jako rozsądny wybór dla osób szukających przestronnego, funkcjonalnego i nowoczesnego SUV-a bez konieczności przepłacania za markę premium.
Potrzebujesz więcej wiedzy?