Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.
Zadzwoń do nas
Napisz do nas
kontakt@akcyzawarszawa.pl
Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl
Zakres Usług
Akcyza za samochód
Rejestracja samochodu
Ubezpieczenia
Tłumaczenia dokumentów
Opinia rzeczoznawcy
Seria BMW E90, produkowana od 2005 do 2013 roku, stanowi czwartą generację legendarnej serii 3, oferując szeroki wybór silników benzynowych i diesla. Model ten był dostępny w różnych wariantach nadwozia, w tym w sedanach (E90), samochodach kombi (E91), coupé (E92) i kabrioletach (E93), co czyni go wyjątkowo wszechstronnym wyborem dla miłośników marki.
Wybór odpowiedniego silnika do modelu BMW E90 jest kluczowy dla osiągnięcia optymalnej równowagi między osiągami a efektywnością. Dostępne opcje, w tym popularne silniki benzynowe jak 335i z podwójnym turbo o pojemności 3.0 litra oraz silniki Diesla takie jak 320d z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2.0 litra, podkreślają bogactwo dostępnych konfiguracji, spełniających różnorodne potrzeby i preferencje kierowców.
Wśród silników benzynowych BMW E90, różnorodność opcji pozwala na dopasowanie do indywidualnych preferencji kierowców. Poniżej przedstawiono szczegółową analizę wybranych modeli:
Silniki 4-cylindrowe:
Silniki 6-cylindrowe:
Polecane modele:
Dzięki szerokiej gamie silników, BMW E90 oferuje opcje zarówno dla tych poszukujących ekonomicznych rozwiązań, jak i dla entuzjastów mocy.
Wśród silników diesla BMW E90, szczególnie wyróżniają się modele ze względu na ich niezawodność i efektywność paliwową. Najpopularniejszym wyborem jest 320d z silnikiem 2.0L o mocy 177 KM, używanym do 2010 roku, który łączy w sobie doskonałą ekonomię paliwową z solidnymi osiągami 1. Dla tych, którzy poszukują większej mocy, model 330d z silnikiem 3.0L o mocy 231 KM jest znany z swojej trwałości i imponujących osiągów. Oprócz tych, dostępne są także mocniejsze wersje o mocy 245 KM i 286 KM, oferujące jeszcze lepsze osiągi dla najbardziej wymagających kierowców.
Silniki M57, będące 6-cylindrowymi jednostkami z 24-zaworową głowicą, systemem wtrysku common rail, recyrkulacją spalin oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii, są szczególnie polecane. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1998 roku, zdobyły one uznanie, zdobywając tytuł "Silnika Roku" w klasie 2.5-3.0 L przez cztery kolejne lata. Ich trwałość jest wysoko ceniona, a większość problemów wynika z naturalnego zużycia komponentów przy wysokim przebiegu. Typowe problemy to zużyte wtryskiwacze, kłopoty z turbosprężarką oraz problemy z zaworem EGR.
Z kolei silniki N47 i N57, mimo pewnych problemów początkowych, zyskały na popularności dzięki udoskonaleniom wprowadzonym w czasie. W przypadku silników N47 wymiana łańcucha rozrządu co 120 000 km jest koniecznością, podobnie jak w silnikach N57, gdzie wymiana może być potrzebna co 150 000 km. Dieselowe jednostki napędowe cieszą się popularnością na rynku wtórnym ze względu na ich trwałość i niskie wskaźniki awaryjności, co sprawia, że są one atrakcyjną opcją dla wielu kierowców.
Zobacz też: Używane BMW Seria 3
Wśród typowych problemów i awaryjności BMW E90, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii:
Problemy z automatyczną skrzynią biegów:
Zużycie i korozja:
Każdy potencjalny nabywca lub posiadacz BMW E90 powinien być świadomy tych problemów, aby móc odpowiednio dbać o swój pojazd i planować przyszłe naprawy.
Przy wyborze silnika do modelu Używane BMW Seria 3, zarówno silniki benzynowe, jak i Diesla oferują bogactwo opcji, dostosowanych do różnorodnych preferencji i potrzeb użytkowników. Poszczególne jednostki wyróżniają się swoimi charakterystykami, od ekonomicznych i niezawodnych silników Diesla, jak 320d, po dynamiczne i mocne benzynowe serce modelu 335i. Każda z analizowanych opcji podkreśla długoletnie doświadczenie BMW w konstruowaniu jednostek napędowych, które łączą w sobie wysoką efektywność, niezawodność i przyjemność z jazdy.
Nie można jednak ignorować typowych problemów i awaryjności, które towarzyszą niektórym modelom silników. Potencjalni nabywcy oraz obecni właściciele powinni być świadomi konieczności regularnej konserwacji oraz możliwych interwencji serwisowych, aby zapewnić długotrwałe i bezproblemowe użytkowanie. Ostateczny wybór silnika powinien opierać się na dogłębnej analizie indywidualnych oczekiwań względem wydajności, ekonomii oraz gotowości do zarządzania kosztami ewentualnych napraw.
Jakie silniki w BMW E90 są polecane ze względu na niezawodność? Najbardziej niezawodne silniki w modelu BMW E90 to te wysokoprężne, które są bezpieczne i niezbyt drogie w eksploatacji. Wśród jednostek benzynowych wyróżniają się 2-litrowe silniki z serii N46 oraz nowsze 3-litrowe N53.
Który silnik do BMW E90 jest najczęściej polecany na forach internetowych? Na forach internetowych często rekomendowany jest silnik 330i z pośrednim wtryskiem jako najlepsza opcja do BMW E90. Dla osób z adekwatnym budżetem dostępne są również modele 335d oraz 335i, które są uważane za najlepsze w tym modelu.
Na co należy zwrócić uwagę podczas zakupu używanego BMW E90? Przed zakupem używanego BMW E90 warto dokładnie sprawdzić stan przekładni kierowniczej, gdyż jej naprawa może być kosztowna. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne problemy z elektroniką. Dobrze utrzymane egzemplarze BMW E90, które nie wymagają od razu renowacji, są wyceniane na około 24-26 tysięcy złotych.
Czy silnik M54 jest uznawany za dobry wybór? Silnik M54, będący serią 6-cylindrowych benzynowych jednostek napędowych, zyskał pozytywne opinie. Zadebiutował w roku 2000 i występował w wersjach 2.2, 2.5 oraz 3.0. Charakteryzuje się systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów ssących i wydechowych, co przekłada się na jego dobre oceny pod kątem eksploatacji.