×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

black bmw m 3 coupe
07 października 2024

Audi A6 C7 - kompleksowy przegląd i dane techniczne

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Audi A6 C7 to ikona niemieckiej inżynierii motoryzacyjnej, łącząca luksus z zaawansowaną technologią. Ten model, wprowadzony na rynek w 2011 roku, szybko zyskał uznanie kierowców poszukujących komfortu i wydajności w segmencie aut klasy wyższej. Audi A6 C7 wyróżnia się eleganckim designem, przestronnym wnętrzem oraz szeroką gamą silników, w tym wysokowydajnymi jednostkami diesel i benzynowymi.

 

W tym kompleksowym przeglądzie przyjrzymy się bliżej historii i rozwojowi Audi A6 C7, skupiając się na jego kluczowych cechach. Omówimy dostępne opcje silnikowe, w tym popularne warianty takie jak Audi A6 C7 3.0 TDI, oraz różnice między wersjami sedan i Avant. Ponadto, przeanalizujemy systemy bezpieczeństwa i wyposażenie, a także przyjrzymy się zaletom napędu quattro. Ten artykuł ma na celu dostarczenie pełnego obrazu tego, co Audi A6 C7 ma do zaoferowania.

 

Historia i rozwój modelu Audi A6 C7

 

Geneza i pozycjonowanie modelu

 

Audi A6 C7 to czwarta generacja modelu A6, produkowana w latach 2011-2018. Samochód ten był następcą niezwykle udanej trzeciej generacji (C6), która ustanowiła wysokie standardy w segmencie luksusowych sedanów klasy średniej. Audi A6 C7 miało za zadanie kontynuować tę tradycję, oferując jeszcze wyższy poziom komfortu, zaawansowania technologicznego i osiągów.

 

Model ten został zaprojektowany, aby konkurować z takimi rywalami jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Audi postawiło na ewolucyjne zmiany w designie, zachowując charakterystyczne elementy stylistyczne marki, jednocześnie nadając A6 C7 bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd. Samochód zyskał m.in. agresywniej stylizowany przód z większym grillem i ostrzej zarysowanymi reflektorami.

 

Kluczowe zmiany w stosunku do poprzedniej generacji

 

W porównaniu do modelu A6 C6, nowa generacja C7 przeszła szereg istotnych zmian technicznych. Jedną z najważniejszych była redukcja masy pojazdu dzięki szerszemu zastosowaniu aluminium w konstrukcji nadwozia. Pozwoliło to na poprawę osiągów, prowadzenia i efektywności paliwowej.

 

Audi A6 C7 otrzymało również nową gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Wśród jednostek benzynowych znalazły się m.in. turbodoładowane silniki 2.0 TFSI o mocy od 180 do 252 KM oraz mocne jednostki V6 3.0 TFSI o mocy do 333 KM. Ofertę diesli tworzyły silniki 2.0 TDI oraz 3.0 TDI w różnych wariantach mocy, z topową wersją 3.0 BiTDI o mocy 313 KM.

Istotną nowością było wprowadzenie do oferty wersji hybrydowej e-tron, łączącej silnik benzynowy 2.0 TFSI z silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu hybrydowego wynosiła 245 KM, a auto mogło przejechać na samym prądzie do 3 km.

 

Audi A6 C7 otrzymało także zmodernizowane zawieszenie, zapewniające lepszą stabilność i komfort. W topowych wersjach dostępne było zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Poprawiono również działanie napędu quattro, który w standardzie trafiał do większości wersji.

 

Okres produkcji i dostępne wersje nadwoziowe

 

Audi A6 C7 zadebiutowało w 2011 roku i pozostało w produkcji do 2018 roku, kiedy to zastąpiła je nowa generacja C8. Przez ten okres auto przeszło dwa liftingi - w 2014 oraz 2016 roku, które przyniosły drobne zmiany stylistyczne i techniczne.

 

Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, A6 C7 dostępne było w dwóch podstawowych wersjach nadwoziowych - jako klasyczny sedan oraz kombi (Avant). Gama została także poszerzona o uterenowioną odmianę allroad quattro z podwyższonym zawieszeniem i plastikowymi nakładkami na nadkolach.

Dla wymagających klientów przygotowano usportowione warianty S6 i RS6 z mocnymi silnikami benzynowymi. S6 napędzane było 4-litrowym silnikiem V8 o mocy 450 KM, a topowe RS6 dysponowało mocą 560 KM (605 KM po liftingu) z podwójnie doładowanego silnika 4.0 TFSI.

Audi A6 C7 odniosło duży sukces rynkowy, znajdując wielu nabywców na całym świecie. Model ten umocnił pozycję marki w segmencie luksusowych aut klasy średniej, oferując atrakcyjne połączenie stylu, jakości wykonania, zaawansowanej techniki i doskonałych osiągów. Dziś A6 C7 pozostaje poszukiwanym wyborem na rynku samochodów używanych.

 

Silniki i osiągi Audi A6 C7

 

Przegląd dostępnych jednostek napędowych

 

Audi A6 C7 oferuje szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, które zapewniają doskonałe osiągi i efektywność paliwową. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy m.in. 1.8 TFSI o mocy 190 KM, 2.0 TFSI generujący 252 KM oraz potężny 3.0 TFSI o mocy 333 KM. Ofertę diesli tworzą silniki 2.0 TDI w wariantach 150 i 190 KM, a także 3.0 TDI o mocach od 218 do 320 KM.

 

Szczególnie interesujący jest topowy diesel 3.0 TDI clean diesel biturbo, który generuje imponujące 320 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Ta jednostka zapewnia Audi A6 C7 przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,0 s (Avant: 5,2 s) i elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.

 

Poniższa tabela przedstawia kluczowe dane techniczne najpopularniejszych silników dostępnych w Audi A6 C7:

 

Silnik Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Przyspieszenie 0-100 km/h (s) Prędkość maks. (km/h)
1.8 TFSI 190 320 7,9 (S tronic) 233
2.0 TFSI 252 370 6,7 250
3.0 TFSI 333 440 5,1 (S tronic quattro) 250
2.0 TDI ultra 150 350 9,6 (S tronic) 214
2.0 TDI ultra 190 400 8,2 (S tronic) 232
3.0 TDI 218 400 7,1 (S tronic) 244
3.0 TDI 272 580 5,5 (S tronic quattro) 250
3.0 TDI biturbo 320 650 5,0 (tiptronic quattro) 250

Porównanie osiągów poszczególnych wersji

 

Audi A6 C7 w zależności od wersji silnikowej oferuje zróżnicowane osiągi. Bazowe jednostki benzynowe 1.8 TFSI i 2.0 TFSI zapewniają dynamiczną i komfortową jazdę, pozwalając na przyspieszenie od 0 do 100 km/h odpowiednio w 7,9 i 6,7 s. Mocniejszy wariant 3.0 TFSI quattro z napędem na wszystkie koła i skrzynią S tronic imponuje osiągami na poziomie 5,1 s w sprincie do "setki".

 

Również wersje wysokoprężne Audi A6 C7 charakteryzują się świetnymi osiągami. Bazowy diesel 2.0 TDI ultra o mocy 150 KM rozpędza się do 100 km/h w 9,6 s, a mocniejszy wariant 190-konny czyni to w 8,2 s. Prawdziwą gwiazdą wśród diesli jest jednak 3.0 TDI, szczególnie w topowej odmianie biturbo 320 KM, która zapewnia osiągi na poziomie mocnych wersji benzynowych (0-100 km/h w 5,0 s).

 

Warto zwrócić uwagę na wersje z napędem quattro, które dzięki lepszej trakcji oferują jeszcze lepsze przyspieszenie, szczególnie na śliskich i mokrych nawierzchniach. Audi A6 C7 3.0 TDI quattro w porównaniu do wariantu z napędem na przednią oś rozpędza się do 100 km/h o 0,5 s szybciej.

 

Technologie poprawiające wydajność

 

Audi A6 C7 wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii, które poprawiają wydajność i efektywność paliwową silników. Wszystkie jednostki wyposażono w system start-stop, który automatycznie wyłącza silnik podczas postoju i błyskawicznie uruchamia go ponownie przy ruszaniu. Ponadto, silniki współpracują z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.

 

Ważną rolę odgrywa też system Audi valvelift, który optymalizuje otwarcie zaworów w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu poprawia się efektywność spalania i zmniejsza zużycie paliwa. W silnikach TFSI zastosowano też innowacyjny wtrysk paliwa FSI, który precyzyjnie dozuje benzynę i zapewnia jej optymalne rozpylenie w komorze spalania.

 

Kolejnym elementem wpływającym na wydajność są skrzynie biegów. Audi A6 C7 dostępne jest z 6-biegową przekładnią manualną, 7-biegową skrzynią S tronic z dwoma sprzęgłami oraz 8-biegowym "automatem" tiptronic. Wszystkie skrzynie zoptymalizowano pod kątem szybkiej i płynnej zmiany przełożeń oraz niskiego zużycia paliwa.

Dzięki tym rozwiązaniom Audi A6 C7 osiąga imponującą efektywność paliwową. Przykładowo, wersja 2.0 TDI ultra z manualną skrzynią biegów spala średnio zaledwie 4,2 l/100 km, emitując przy tym tylko 109 g CO2/km. To świetny wynik jak na tak przestronne i komfortowe auto klasy premium.

 

Wyposażenie i systemy bezpieczeństwa

 

Standardowe i opcjonalne elementy wyposażenia

 

Audi A6 C7 oferuje bogaty zestaw standardowych elementów wyposażenia, zapewniających wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wśród nich znajdziemy m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele przednie z funkcją pamięci, system nawigacji satelitarnej MMI z 8-calowym ekranem dotykowym oraz zestaw audio z 10 głośnikami i subwooferem.

Opcjonalnie dostępne są jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak pakiet oświetlenia ambiente, panoramiczny dach ze szkła, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, wentylowane i podgrzewane fotele przednie oraz system audio Bang & Olufsen z 15 głośnikami i mocą 1200 watów. Warto też zwrócić uwagę na pakiet Audi design selection, który dodaje ekskluzywne wykończenia wnętrza, np. tapicerkę skórzaną Valcona z przeszyciami w kontrastowym kolorze.

 

Audi A6 C7 dostępne było zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Wśród jednostek diesel szczególnie godny polecenia jest wariant 3.0 TDI o mocy 272 KM, zapewniający doskonałe osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. W gamie silników benzynowych na uwagę zasługuje z kolei 3.0 TFSI generujący 333 KM.

Osoby poszukujące większej przestrzeni bagażowej powinny rozważyć wersję Avant. Audi A6 C7 Avant wyróżnia się elegancką, smukłą sylwetką, a jednocześnie oferuje aż 565 litrów pojemności bagażnika, którą można zwiększyć do 1680 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

 

Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę

 

Audi A6 C7 może być wyposażone w szereg zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, znacząco podnoszących poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Jednym z nich jest adaptacyjny tempomat (adaptive cruise control) z funkcją Stop&Go, który automatycznie dostosowuje prędkość do tempa jazdy poprzedzającego pojazdu i potrafi całkowicie zatrzymać auto w korku, a następnie płynnie ruszyć.

 

System Audi pre sense wykorzystuje czujniki radarowe, kamery i laserowe skanery do monitorowania otoczenia pojazdu. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji ostrzega kierowcę, a w razie braku jego reakcji potrafi samodzielnie zahamować. Audi side assist monitoruje martwe pole po bokach samochodu i ostrzega o pojazdach znajdującyc się w nim, ułatwiając zmianę pasa ruchu.

Kolejnym przydatnym rozwiązaniem jest system night vision assistant wykorzystujący kamerę termowizyjną. Wykrywa on pieszych i duże zwierzęta w odległości do 300 metrów i wyświetla ich obraz na ekranie systemu MMI, zwiększając bezpieczeństwo podczas nocnej jazdy.

 

Audi A6 C7 może być też wyposażone w matrycowe reflektory LED Matrix. Składają się one z 25 niezależnie sterowanych segmentów, które mogą precyzyjnie doświetlać drogę przed pojazdem, jednocześnie nie oślepiając innych użytkowników drogi. Adaptacyjne światła drogowe automatycznie dostosowują zasięg i kształt wiązki do warunków jazdy.

 

Oceny w testach bezpieczeństwa

 

Audi A6 C7 uzyskało doskonałe wyniki w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez niezależne organizacje, takie jak Euro NCAP. W testach z 2018 roku samochód otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek, uzyskując 91% punktów za ochronę dorosłych pasażerów, 85% za ochronę dzieci, 81% za ochronę pieszych i 76% za systemy wspomagające bezpieczeństwo.

 

Warto podkreślić, że tak dobre rezultaty to zasługa nie tylko biernych systemów bezpieczeństwa, takich jak wzmocniona konstrukcja nadwozia czy liczne poduszki powietrzne, ale także zaawansowanych systemów aktywnych. Audi A6 C7 wyposażone jest standardowo m.in. w system ABS z EBD, ESC (elektroniczną stabilizację toru jazdy), asystenta ruszania na wzniesieniu oraz czujniki ciśnienia w oponach.

 

Podsumowując, Audi A6 C7 to samochód, który oferuje nie tylko wysoki komfort i doskonałe osiągi, ale także najwyższy poziom bezpieczeństwa. Bogata lista wyposażenia standardowego i opcjonalnego pozwala dopasować auto do indywidualnych potrzeb, a zaawansowane systemy wspomagające kierowcę sprawiają, że prowadzenie staje się łatwiejsze i bezpieczniejsze, niezależnie od warunków na drodze. Doskonałe wyniki w testach zderzeniowych potwierdzają, że Audi A6 C7 to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.

 

Wnioski

 

Audi A6 C7 to samochód, który ma znaczący wpływ na segment luksusowych aut klasy średniej. Łączy on elegancki design z zaawansowaną technologią, oferując kierowcom wyjątkowe doświadczenie jazdy. Szeroka gama silników, w tym popularne warianty diesel, zapewnia doskonałe osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Co więcej, bogata lista wyposażenia i zaawansowane systemy bezpieczeństwa sprawiają, że A6 C7 to auto wszechstronne i dostosowane do różnych potrzeb.

 

Podsumowując, Audi A6 C7 pozostaje atrakcyjnym wyborem zarówno na rynku nowych, jak i używanych samochodów premium. Jego niezawodność, komfort i prestiż marki Audi to kluczowe zalety dla potencjalnych nabywców. Warto rozważyć to auto, szukając luksusowego sedana lub kombi o sportowym charakterze. Dla osób zainteresowanych zakupem Audi A6 C7, firma akcyzawarszawa.pl oferuje pomoc w rejestracji i ubezpieczeniu pojazdu, co znacznie ułatwia cały proces nabycia auta.

 

FAQs

 

  • Których silników należy unikać w modelu Audi A6 C7?

    • W przypadku używanego Audi A6 C7 zaleca się unikanie silników V6 3.0 TDI o mocy 204, 218, 245, 272, 313 lub 326 KM, które są podatne na rozciąganie się łańcucha rozrządu, zazwyczaj po przejechaniu około 200 tys. km. Mogą również wystąpić wycieki z górnej miski olejowej.

 

  • Ile kosztuje wymiana rozrządu w Audi A6 C7?

    • Koszt wymiany rozrządu w Audi A6 C6 i C7 waha się od około 1950 do 6000 zł, w zależności od wybranej usługi i warsztatu.

 

  • Jaki silnik jest uważany za najlepszy w Audi A6?

    • Najbardziej solidnymi i niezawodnymi silnikami w Audi A6 są diesle V6, szczególnie modele 2,7 TDI oraz 3,0 TDI. Chociaż są trwałe, ich serwisowanie, zwłaszcza wymiana łańcucha rozrządu, może być kosztowne, wynosząc średnio od 5 do 8 tys. zł.

 

  • Czy Audi A6 C7 zawiera elementy wykonane z aluminium?

    • Przednia część Audi A6 C7 jest wykonana z aluminium, co pozwala na lepszy rozkład masy pojazdu. To przekłada się na znośne prowadzenie, szczególnie w połączeniu ze sportowym dyferencjałem.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze