×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

09 października 2024

1.3 TCe wady: Najczęstsze problemy i usterki

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Silnik 1.3 TCe, stosowany w modelach Nissan i Mercedes-Benz, wzbudza mieszane opinie wśród kierowców. Choć znany z dobrej dynamiki i ekonomiczności, ma również swoje słabsze strony. Wady silnika 1.3 TCe są tematem licznych dyskusji na forach motoryzacyjnych, gdzie właściciele dzielą się swoimi doświadczeniami z jego eksploatacją.

 

W tym artykule przyjrzymy się najczęstszym problemom i usterkom silnika 1.3 TCe. Omówimy główne przyczyny awarii tej jednostki napędowej oraz typowe koszty napraw. Ponadto, postaramy się obiektywnie ocenić wady i zalety tego silnika, aby pomóc potencjalnym nabywcom w podjęciu świadomej decyzji zakupowej. Nasza analiza ma na celu dostarczenie rzetelnych informacji na temat trwałości i niezawodności silnika 1.3 TCe.

 

Najczęstsze problemy silnika 1.3 TCe

 

Silnik 1.3 TCe, stosowany w modelach Nissan i Mercedes-Benz, mimo swoich zalet, boryka się z pewnymi problemami. Choć jednostka ta jest uważana za bardziej niezawodną niż jej poprzednik 1.2 TCe, kierowcy zgłaszają kilka powtarzających się usterek. Warto zaznaczyć, że wiele z tych problemów zostało rozwiązanych w nowszych wersjach silnika, produkowanych po 2021 roku.

 

Problem z pompą wody

 

Jednym z najczęstszych problemów w silniku 1.3 TCe ma związek z układem chłodzenia. Wielu właścicieli zgłasza utratę płynu chłodniczego, co może prowadzić do poważnych konsekwencji. Kluczowe jest regularne sprawdzanie poziomu płynu chłodniczego, ponieważ silnik nie ma wbudowanego czujnika ostrzegającego o jego niskim poziomie. W przypadku wycieku z układu cyrkulacji lub termostatu, może dojść do przegrzania silnika, zanim kierowca zorientuje się w sytuacji.

 

Warto podkreślić, że bloki silnika 1.3 TCe są wykonane z aluminium, co oznacza, że w przypadku przegrzania naprawa może okazać się niemożliwa. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana całego silnika na nowy, co wiąże się z wysokimi kosztami.

 

Nadmierne zużycie oleju

 

Kolejnym problemem, z którym borykają się właściciele pojazdów wyposażonych w silnik 1.3 TCe, jest zwiększone zużycie oleju. Niektórzy kierowcy zgłaszają konieczność dolewania oleju między przeglądami, co może świadczyć o nieprawidłowym działaniu jednostki napędowej. Warto regularnie sprawdzać poziom oleju i zwracać uwagę na ewentualne wycieki.

 

Dodatkowo, po przejechaniu około 100 000 km, mogą pojawić się problemy z wyciekami oleju z przewodu doprowadzającego do turbosprężarki. Dlatego zaleca się regularne sprawdzanie zacisków na tym przewodzie.

 

Wibracje na biegu jałowym

 

Wielu właścicieli pojazdów z silnikiem 1.3 TCe zgłasza problem z wibracjami na biegu jałowym. Drgania te są szczególnie odczuwalne na pedale gazu i kierownicy, a ich intensywność może się zmieniać. Problem ten nasila się zwłaszcza przy włączonej klimatyzacji.

 

Warto zaznaczyć, że problem z wibracjami na biegu jałowym występował głównie w modelach produkowanych od stycznia 2018 do kwietnia 2019 roku. Został on wyeliminowany na poziomie fabryki, a wcześniejsze modele były naprawiane lub przeprogramowywane w ramach obsługi posprzedażowej.

Oprócz wymienionych problemów, silnik 1.3 TCe borykał się również z innymi usterkami, które zostały wyeliminowane w nowszych wersjach. Wśród nich można wymienić:

 

  • Komunikat "Skontroluj układ wydechowy" wynikający z błędów kalibracji wtrysków.
  • Zapalająca się kontrolka "Sprawdź silnik" związana z nieprawidłowym działaniem oprogramowania wtryskiwaczy.
  • Brak mocy i zapalanie się kontrolek "Skontroluj układ wtryskowy" oraz "Skontroluj układ wydechowy" w modelach z lat 2020-2021, spowodowane problemem z zaczepem na drążku sterującym zaworem wylotowym turbosprężarki.
  • Fałszywe wykrywanie zbyt dużego ciśnienia na listwie wtryskowej w modelach sprzed czerwca 2021 roku.

 

Warto podkreślić, że większość tych problemów została rozwiązana przez producenta poprzez aktualizacje oprogramowania lub naprawy w ramach gwarancji. Niemniej jednak, potencjalni nabywcy pojazdów z silnikiem 1.3 TCe powinni mieć świadomość tych usterek i zwracać na nie uwagę podczas zakupu używanego samochodu.

Podsumowując, mimo że silnik 1.3 TCe ma swoje wady, jest on uważany za bardziej niezawodny niż jego poprzednik. Regularne przeglądy i odpowiednia konserwacja mogą znacznie zmniejszyć ryzyko wystąpienia poważnych usterek.

 

Przyczyny usterek w silniku 1.3 TCe

 

Silnik 1.3 TCe, stosowany w modelach Nissan i Mercedes-Benz, mimo swojej popularności, boryka się z pewnymi problemami. Zrozumienie przyczyn tych usterek ma kluczowe znaczenie dla właścicieli pojazdów wyposażonych w tę jednostkę napędową. Przyjrzyjmy się głównym czynnikom przyczyniającym się do powstawania problemów w silniku 1.3 TCe.

 

Wady konstrukcyjne

 

Jednym z głównych powodów usterek w silniku 1.3 TCe są wady konstrukcyjne. Producenci, dążąc do stworzenia kompaktowej i wydajnej jednostki napędowej, czasami podejmują decyzje projektowe, które mogą prowadzić do problemów w dłuższej perspektywie.

 

Przykładem takiej wady jest brak czujnika poziomu płynu chłodniczego. To sprawia, że kierowca może nie zauważyć wycieku, co w konsekwencji może doprowadzić do przegrzania silnika i poważnych uszkodzeń. Bloki silnika wykonane z aluminium są szczególnie wrażliwe na przegrzanie, a ich naprawa w przypadku uszkodzenia może okazać się niemożliwa.

 

Innym przykładem wady konstrukcyjnej jest system doprowadzający olej do turbosprężarki. Po przejechaniu około 100 000 km mogą pojawić się problemy z wyciekami oleju z tego przewodu, co wymaga regularnej kontroli i konserwacji.

 

Niewłaściwa eksploatacja

 

Niewłaściwa eksploatacja to kolejny czynnik przyczyniający się do powstawania usterek w silniku 1.3 TCe. Wielu kierowców nie przestrzega zalecanych interwałów serwisowych lub ignoruje pierwsze oznaki problemów, co może prowadzić do poważniejszych awarii.

Regularne sprawdzanie poziomu oleju i płynu chłodniczego ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania silnika 1.3 TCe. Zaniedbania w tym zakresie mogą prowadzić do zwiększonego zużycia oleju lub przegrzania silnika.

 

Ponadto, niewłaściwy styl jazdy, szczególnie częste jazdy na krótkich dystansach lub nadmierne obciążanie silnika, może przyczynić się do przedwczesnego zużycia komponentów i zwiększyć ryzyko awarii.

 

Niska jakość paliwa

 

Jakość paliwa ma istotny wpływ na pracę silnika 1.3 TCe. Stosowanie paliwa niskiej jakości może prowadzić do różnych problemów, takich jak:

 

  • Przedwczesne zużycie elementów układu wtryskowego
  • Powstawanie osadów w komorze spalania
  • Problemy z zapłonem i pracą silnika na biegu jałowym
  • Zwiększone zużycie paliwa

 

Warto zaznaczyć, że silniki turbodoładowane, takie jak 1.3 TCe, są szczególnie wrażliwe na jakość paliwa. Stosowanie paliwa o niskiej jakości może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, co wiąże się z kosztownymi naprawami.

Podsumowując, przyczyny usterek w silniku 1.3 TCe są złożone i wynikają z kombinacji wad konstrukcyjnych, niewłaściwej eksploatacji oraz stosowania paliwa niskiej jakości. Choć jednostka ta ma swoje zalety, takie jak dobra dynamika i ekonomiczność, właściciele pojazdów wyposażonych w ten silnik powinni być świadomi potencjalnych problemów.

 

Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia usterek, zaleca się:

 

  • Regularne przeglądy i konserwację zgodnie z zaleceniami producenta
  • Częste sprawdzanie poziomu płynów eksploatacyjnych
  • Stosowanie paliwa wysokiej jakości
  • Unikanie przeciążania silnika, szczególnie w początkowej fazie eksploatacji

 

Warto również zaznaczyć, że producenci stale pracują nad udoskonaleniem silnika 1.3 TCe. Nowsze wersje tej jednostki napędowej mogą charakteryzować się lepszą niezawodnością i mniejszą podatnością na typowe problemy występujące we wcześniejszych modelach.

Mimo to, potencjalni nabywcy pojazdów z silnikiem 1.3 TCe powinni dokładnie rozważyć zarówno zalety, jak i wady tej jednostki napędowej przed podjęciem decyzji o zakupie. Świadomość potencjalnych problemów i odpowiednia dbałość o pojazd mogą znacząco przyczynić się do długotrwałej i bezproblemowej eksploatacji silnika 1.3 TCe.

 

Koszty napraw silnika 1.3 TCe

 

Silnik 1.3 TCe, stosowany w modelach Nissan i Mercedes-Benz, mimo swoich zalet, może generować znaczące koszty napraw w przypadku wystąpienia usterek. Właściciele pojazdów wyposażonych w tę jednostkę napędową powinni być świadomi potencjalnych wydatków związanych z jej eksploatacją. Przyjrzyjmy się najczęstszym naprawom i związanym z nimi kosztom.

 

Wymiana pompy wody

 

Jednym z kluczowych elementów układu chłodzenia silnika 1.3 TCe jest pompa wody. Jej awaria może prowadzić do poważnych konsekwencji, dlatego regularna kontrola i ewentualna wymiana są niezbędne. Koszt nowej pompy wody dla silnika 1.3 TCe waha się w zależności od producenta i modelu pojazdu.

 

Najtańsze pompy wody można znaleźć w cenie około 160-200 złotych. Są to zazwyczaj części zamienne od mniej znanych producentów. Pompy wody renomowanych marek, takich jak GRAF czy INA, kosztują od 200 do 300 złotych. Warto zaznaczyć, że ceny te dotyczą samej części, bez kosztów robocizny.

Całkowity koszt wymiany pompy wody, uwzględniający robociznę, może wynieść od 500 do nawet 1000 złotych, w zależności od warsztatu i stopnia skomplikowania prac. Zaleca się wymianę pompy wody co około 70 000 km lub zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

 

Naprawa układu wtryskowego

 

Układ wtryskowy w silniku 1.3 TCe może być źródłem poważnych problemów i generować wysokie koszty napraw. Jednym z najczęstszych problemów jest korozja wtryskiwaczy, która może prowadzić do ich uszkodzenia i konieczności wymiany.

 

Koszt pojedynczego wtryskiwacza do silnika 1.3 TCe może wynosić od 500 do nawet 1500 złotych, w zależności od producenta i specyfikacji. W przypadku konieczności wymiany wszystkich czterech wtryskiwaczy, koszt samych części może przekroczyć 4000 złotych.

 

Dodatkowo, należy uwzględnić koszty diagnostyki i robocizny. Wymiana wtryskiwaczy wymaga specjalistycznego sprzętu i wiedzy, co przekłada się na wyższe koszty usługi. Całkowity koszt naprawy układu wtryskowego, w tym wymiana wtryskiwaczy i niezbędne prace diagnostyczne, może wynieść od 3000 do nawet 6000 złotych.

Warto zaznaczyć, że w niektórych przypadkach, gdy wtryskiwacz jest mocno skorodowany i trudny do usunięcia, może dojść do uszkodzenia głowicy cylindrów. W takiej sytuacji koszty naprawy mogą wzrosnąć nawet do 12 000 złotych lub więcej, w zależności od zakresu uszkodzeń.

 

Regeneracja turbosprężarki

 

Turbosprężarka jest kluczowym elementem silnika 1.3 TCe, odpowiedzialnym za jego wysoką wydajność. Jednak w przypadku awarii, może generować znaczące koszty naprawy. Regeneracja turbosprężarki jest często bardziej ekonomicznym rozwiązaniem niż zakup nowej części.

 

Koszt regeneracji turbosprężarki do silnika 1.3 TCe może wynosić od 1500 do 3000 złotych, w zależności od zakresu prac i użytych części. W przypadku konieczności zakupu nowej turbosprężarki, cena może wzrosnąć do 4000-5000 złotych lub więcej.

 

Warto zaznaczyć, że niektóre firmy oferują regenerowane turbosprężarki na zasadzie wymiany. Oznacza to, że klient musi zwrócić starą jednostkę, co może obniżyć koszt zakupu o około 600-700 złotych.

Podsumowując, koszty napraw silnika 1.3 TCe mogą być znaczące, szczególnie w przypadku poważniejszych awarii. Regularne przeglądy i odpowiednia konserwacja mogą pomóc w uniknięciu niektórych problemów i związanych z nimi wydatków. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.3 TCe powinni być przygotowani na potencjalne koszty napraw i uwzględnić je w swoim budżecie na utrzymanie samochodu.

 

Warto również rozważyć zakup rozszerzonej gwarancji lub ubezpieczenia mechanicznego, które mogą pokryć część kosztów napraw w przypadku wystąpienia usterek. Mimo potencjalnych problemów, silnik 1.3 TCe nadal cieszy się popularnością wśród kierowców, doceniających jego dynamikę i ekonomiczność. Jednak przed zakupem pojazdu wyposażonego w tę jednostkę napędową, warto dokładnie przeanalizować zarówno zalety, jak i potencjalne wady oraz koszty eksploatacji.

 

Wnioski

 

Silnik 1.3 TCe, mimo swoich zalet, ma znaczący wpływ na koszty utrzymania pojazdu i wymaga szczególnej uwagi właścicieli. Regularne przeglądy i odpowiednia konserwacja mają kluczowe znaczenie, aby uniknąć poważnych awarii i związanych z nimi wysokich wydatków. Warto pamiętać, że nowsze wersje tego silnika charakteryzują się lepszą niezawodnością, co świadczy o ciągłym rozwoju tej jednostki napędowej.

 

Przed zakupem samochodu z silnikiem 1.3 TCe, warto dokładnie przemyśleć zarówno jego zalety, jak i potencjalne wady. Świadomość możliwych problemów i kosztów napraw pozwoli na podjęcie przemyślanej decyzji zakupowej. Firma Akcyzawarszawa.pl zajmuje się rejestracją samochodu za klienta oraz ubezpieczeniem takiego pojazdu, co może znacznie ułatwić proces zakupu i formalne aspekty posiadania auta. Podsumowując, silnik 1.3 TCe, mimo pewnych wad, nadal cieszy się popularnością wśród kierowców doceniających jego dynamikę i ekonomiczność.

 

FAQs

 

  • Czy silnik 1.3 TCe jest godny polecenia? Odpowiedź: Silnik 1.3 TCe cieszy się uznaniem dzięki swojej wydajności, kulturze pracy oraz ekonomiczności zużycia paliwa, nawet w cięższych modelach samochodów. Mimo że jest to wspólne dzieło francusko-niemieckich inżynierów, które wciąż jest rozwijane, wiele egzemplarzy z dużymi przebiegami radzi sobie na drogach bardzo dobrze.

 

  • Czy silniki Renault TCE są wiarygodne? Odpowiedź: Chociaż silniki TCE są promowane jako wydajne i kompaktowe, zdobyły reputację za częste awarie i kosztowne naprawy. Użytkownicy raportują różne problemy, w tym przedwczesne zużycie komponentów silnika, awarie turbosprężarki oraz kłopoty z rozrządem.

 

  • Jakie paliwo najlepiej stosować w silniku 1.3 TCe? Odpowiedź: Dla silników doładowanych z wtryskiem bezpośrednim zaleca się używanie benzyny o oktanowej liczbie 98, mimo że producent dopuszcza również paliwo 95.

 

  • Jakie jest zużycie paliwa przez silnik 1.3 TCe? Odpowiedź: Model Duster TCe 130 charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa; w mieście, jako miękka hybryda, zużywa około 6 l/100 km. Na trasie zużycie to około 6,4 l/100 km, a na autostradzie wzrasta do 7,4 l/100 km.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze