×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

woman standing near brown wooden cabinet
22 grudnia 2024

10 Niezawodnych Aut do 50 tys. zł, Które Musisz Rozważyć

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Szukasz używanego samochodu, ale obawiasz się, że kwota 50 tysięcy złotych to za mało na niezawodne auto? Ten mit właśnie zostanie obalony.

Rynek samochodów używanych oferuje wiele niezawodnych aut do 50 tys złotych, które mogą służyć przez lata bez większych problemów. Od ekonomicznej Toyoty Yaris po przestronną Skodę Octavię - opcji jest więcej, niż mogłoby się wydawać.

 

Przeanalizowaliśmy setki ofert i opinie ekspertów, aby wybrać 10 najbardziej godnych uwagi modeli w tym przedziale cenowym. Każdy z nich został dokładnie sprawdzony pod kątem niezawodności, kosztów eksploatacji i dostępności części zamiennych. Oto modele, które naprawdę warto rozważyć.

 

Toyota Yaris III (2011-2020)

 

Toyota Yaris III to jeden z najbardziej niezawodnych samochodów w segmencie aut miejskich. Ten japoński model łączy w sobie kompaktowe wymiary z przestronnym wnętrzem.

 

Toyota Yaris III - dane techniczne i osiągi

 

Model charakteryzuje się następującymi wymiarami:

 

Parametr Wartość
Długość 3885 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1510 mm
Pojemność bagażnika 286-1086 L 

 

Do wyboru są silniki benzynowe o pojemności od 1.0 do 1.8 litra, generujące moc od 69 do 212 KM. Najbardziej popularne jednostki to: ekonomiczny 1.0 VVT-i oraz wszechstronny 1.33 Dual VVT-i.

 

Toyota Yaris III - typowe usterki i koszty napraw

 

Najczęściej występujące problemy to:

 

  • Korozja klapy bagażnika i elementów podwozia
  • Zacierające się zaciski hamulców tylnych w wersjach hybrydowych
  • Przyspieszone zużycie elementów zawieszenia

 

Toyota Yaris III - na co zwrócić uwagę przy zakupie

 

Przy zakupie warto szczególnie sprawdzić stan nadwozia pod kątem korozji, zwłaszcza w okolicach klapy bagażnika. Ważna jest weryfikacja przebiegu - jeśli auto ma niewiele ponad 100 tysięcy kilometrów, może to świadczyć o cofniętym liczniku.

 

W komorze silnika należy zwrócić uwagę na wycieki płynów eksploatacyjnych oraz stan plakietek serwisowych. Warto również ocenić stan elementów eksploatacyjnych, takich jak klocki hamulcowe i amortyzatory.

 

Skoda Octavia III (2012-2020)

 

Skoda Octavia III, zbudowana na płycie podłogowej MQB wspólnej z VW Golfem i Audi A3, stanowi jeden z najbardziej racjonalnych wyborów w segmencie aut kompaktowych .

 

Skoda Octavia III - silniki i wersje

 

W ofercie znajdziemy szeroki wybór jednostek napędowych:

 

Typ silnika Moc
Benzynowe 86-245 KM
Diesle 90-184 KM

 

Najpopularniejszym wyborem jest diesel 1.6 TDI, który w testach wykazuje średnie spalanie 5,6 l/100 km.

 

Skoda Octavia III - najczęstsze awarie

 

Główne problemy techniczne to:

 

  • Awarie skrzyni DSG (koszt naprawy 5000-9000 zł)
  • Problemy z pompą wody w silnikach diesla
  • Przedwczesne zużycie napinacza paska rozrządu

 

Skoda Octavia III - koszty eksploatacji

 

Przegląd okresowy po 15 tysiącach kilometrów to wydatek od 380 zł. W przypadku diesli zaleca się wymianę rozrządu przy 150 tys. km, mimo że producent deklaruje interwał 210 tys. km.

Warto zaznaczyć, że według raportu TÜV, w autach 2-3 letnich poważne usterki występują jedynie w 10,7% przypadków przy średnim przebiegu 69 tys. km.

 

Honda Civic IX (2011-2017)

 

 

Dziewiąta generacja Hondy Civic wyróżnia się wyjątkową niezawodnością i wszechstronnością. Model oferowany był w trzech wersjach nadwozia: hatchback, sedan oraz kombi (Tourer).

 

Honda Civic IX - dostępne wersje silnikowe

 

W ofercie znajdziemy ekonomiczne jednostki benzynowe:

 

  • 1.4 i-VTEC o mocy 99 KM (spalanie 6,4 l/100 km)
  • 1.8 i-VTEC generujący 142 KM (spalanie 8 l/100 km)

 

Dla zwolenników diesli przygotowano dwie jednostki wysokoprężne:

 

  • 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM
  • 2.2 i-DTEC oferujący 150 KM

 

Honda Civic IX - problemy eksploatacyjne

 

Honda Civic IX należy do najbardziej niezawodnych aut w swoim segmencie. Główne problemy to:

 

  • Miękki i podatny na zarysowania lakier
  • Sporadyczne problemy z elektroniką (czujniki parkowania, klimatyzacja)
  • Możliwe zapychanie filtra DPF w wersjach diesla

 

Honda Civic IX - ceny części zamiennych

 

Koszty podstawowych części zamiennych:

 

  • Filtr oleju: od 12 zł
  • Filtr powietrza: od 38 zł
  • Tarcze hamulcowe przód: od 101 zł
  • Klocki hamulcowe: od 48 zł za komplet

 

Przegląd w ASO to wydatek rzędu 1200 zł (mały) do 2000 zł (duży). Warto zaznaczyć, że silniki benzynowe są wyjątkowo trwałe i wymagają jedynie podstawowej obsługi serwisowej.

 

Volkswagen Golf VII (2012-2020)

 

 

Siódma generacja Volkswagena Golfa przyniosła znaczące udoskonalenia w zakresie niezawodności i komfortu użytkowania. Ten kompaktowy model, produkowany w latach 2012-2020, oferuje szeroki wybór jednostek napędowych i wersji wyposażenia.

 

 

Volkswagen Golf VII - polecane silniki

 

Najbardziej godne polecenia jednostki napędowe to:

 

Silnik Średnie spalanie
1.6 TDI 110 KM 4.97 l/100 km
1.4 TSI 125 KM 7.25 l/100 km
1.5 TSI 130 KM 5.78 l/100 km

 

Volkswagen Golf VII - typowe usterki

 

Najczęściej występujące problemy techniczne:

 

  • Awarie pompy wody w silnikach TSI i TDI
  • Przedwczesne zużycie napinaczy paska rozrządu w wersjach 2.0 TDI
  • Parujące reflektory przednie
  • Problemy z uszczelkami drzwi

 

Volkswagen Golf VII - koszty utrzymania

 

Podstawowy przegląd po 15 tysiącach kilometrów to wydatek od 400 zł. W przypadku wersji z automatyczną skrzynią DSG, konieczna jest regularna wymiana oleju przekładniowego - zaniedbanie może prowadzić do poważnych awarii przy przebiegu powyżej 200 tysięcy kilometrów.

Koszty eksploatacji są konkurencyjne - przykładowo, użytkownicy raportują średnie spalanie na poziomie 5.99 l/100 km dla wersji 1.6 TDI w cyklu mieszanym. Dostępność części zamiennych jest bardzo dobra, a sieć serwisowa rozbudowana, co pozwala na optymalizację kosztów napraw.

 

Hyundai i30 II (2012-2017)

 

Kompaktowy Hyundai i30 drugiej generacji łączy w sobie przestronność, bezpieczeństwo i przystępne koszty eksploatacji. Model dostępny był w trzech wersjach nadwoziowych: 5-drzwiowy hatchback, 3-drzwiowy oraz kombi.

 

 

Hyundai i30 II - wersje wyposażenia

 

Na polskim rynku oferowano sześć pakietów wyposażenia. Podstawowa wersja Classic zawierała wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczne szyby przednie oraz komplet poduszek powietrznych. Najpopularniejsze wersje to:

 

Wersja Kluczowe wyposażenie
Classic Plus Klimatyzacja, radio, USB
Comfort Dwustrefowa klimatyzacja
Style LED, aluminiowe felgi

 

Hyundai i30 II - awaryjność i naprawy

 

W testach zderzeniowych Euro NCAP model otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek, uzyskując 88% w ochronie dorosłych i 84% w przypadku dzieci. Najczęstsze problemy techniczne to:

 

  • Szybko przepalające się żarówki
  • Kapryśne działanie systemów elektronicznych
  • Delikatny lakier podatny na odpryski

 

Hyundai i30 II - eksploatacja i serwis

 

Bagażnik w wersji hatchback oferuje 378 litrów pojemności, natomiast kombi imponuje przestrzenią 528 litrów. Zawieszenie oraz jednostki napędowe wykazują się dobrą trwałością. Warto zaznaczyć, że po większym przebiegu skrzynie biegów mogą tracić precyzję pracy, a w wersjach z silnikiem wysokoprężnym sprzęgło może wymagać wymiany już przy 70-80 tys. km.

 

Kia Ceed II (2012-2018)

 

 

Druga generacja Kii Ceed zasłynęła z solidnego wykonania i dojrzałego charakteru. Ten kompaktowy model oferuje przestronne wnętrze i bogate wyposażenie już w podstawowych wersjach.

 

 

Kia Ceed II - dostępne jednostki napędowe

 

Gama silnikowa obejmuje zarówno jednostki benzynowe jak i wysokoprężne:

 

Silnik Moc
1.4 CVVT 99 KM
1.6 GDI 135 KM
1.6 T-GDI GT 204 KM
1.4 CRDi 90 KM
1.6 CRDi 110-136 KM

 

Po liftingu w 2015 roku wprowadzono nową jednostkę 1.0 T-GDI (100/120 KM) oraz zwiększono moc silnika 1.6 CRDi ze 128 KM do 136 KM 3.

 

Kia Ceed II - znane problemy techniczne

 

Główne problemy techniczne obejmują:

 

  • Wycieki ze skrzyni biegów - koszt naprawy od 700 zł
  • Awarie świateł LED do jazdy dziennej - koszt płytki zamiennika 150 zł
  • Luzy na przekładni kierowniczej - koszt naprawy od 1200 zł

 

Kia Ceed II - koszty ubezpieczenia

 

Koszt rocznej polisy OC dla Kii Ceed jest konkurencyjny - średnia składka wynosi 737 zł. Najtańsze polisy zaczynają się już od 338,47 zł. Warto zaznaczyć, że na cenę ubezpieczenia wpływają takie czynniki jak wiek kierowcy, historia ubezpieczeniowa oraz przebieg pojazdu.

 

Mazda 3 III (2013-2019)

 

Mazda 3 trzeciej generacji wyróżnia się innowacyjną technologią Skyactiv, która łączy wysoką wydajność z ekonomiczną eksploatacją.

 

 

Mazda 3 III - silniki i skrzynie biegów

 

W ofercie znajdziemy następujące jednostki napędowe:

 

Silnik Moc Średnie spalanie
1.5 SkyActiv-G 100 KM 6.0 l/100km 1
2.0 SkyActiv-G 120/165 KM 6.5-8.0 l/100km 1
1.5 SkyActiv-D 105 KM 5.0 l/100km 1
2.2 SkyActiv-D 150 KM 6.0 l/100km 1

 

Mazda 3 III - najczęstsze awarie

 

Główne problemy techniczne obejmują:

 

  • Wycieki oleju spod pokrywy zaworów w silnikach benzynowych
  • Problemy z DPF w wersjach wysokoprężnych 2.2
  • Przedwczesne zużycie tarcz hamulcowych (przed 30 tys. km)

 

Mazda 3 III - zabezpieczenie antykorozyjne

 

Nadwozie zostało fabrycznie zabezpieczone przed korozją poprzez ocynkowanie blachy, co potwierdziły badania Instytutu Lotnictwa w Warszawie. Podwozie otrzymało dodatkową ochronę w postaci masy woskowej, chroniącej przed wilgocią i solą. Producent udziela 12-letniej gwarancji na perforację nadwozia.

Lakier wymaga szczególnej uwagi ze względu na delikatność - warto rozważyć dodatkowe zabezpieczenie powłoki oraz regularne zabiegi pielęgnacyjne.

 

Ford Focus III (2011-2018)

 

 

 

Ford Focus III to jeden z najpopularniejszych kompaktów na rynku wtórnym, który oferuje dobry stosunek jakości do ceny. Model ten wyróżnia się szeroką gamą silnikową i dobrymi właściwościami jezdnymi.

 

 

Ford Focus III - wersje silnikowe

 

W ofercie znajdziemy ekonomiczne jednostki benzynowe i wysokoprężne:

 

Silnik Moc Średnie spalanie
1.0 EcoBoost 100-125 KM 6.0-6.9 l/100km
1.6 Ti-VCT 85-125 KM 6.0-7.0 l/100km
1.5 TDCi 95-120 KM 4.3-5.0 l/100km
2.0 TDCi 115-185 KM 4.7-6.5 l/100km

 

Ford Focus III - typowe usterki

 

Najczęściej występujące problemy techniczne:

  • Awarie elektrycznego wspomagania kierownicy
  • Problemy z układem chłodzenia w silnikach EcoBoost
  • Wycieki oleju ze skrzyni biegów w 6-biegowych przekładniach manualnych
  • Zacinająca się żaluzja chłodnicy

 

Ford Focus III - koszty eksploatacji

 

Średni koszt przeglądu okresowego wynosi 380-900 zł. Producent zaleca wymianę paska rozrządu w silnikach benzynowych co 240 tys. km, jednak eksperci rekomendują skrócenie tego interwału do 100-120 tys. km.

Spalanie w cyklu mieszanym dla wersji benzynowych wynosi 6.0-8.1 l/100km, natomiast diesle potrafią zejść nawet do 4.3 l/100km. Części zamienne są łatwo dostępne, a ich ceny pozostają na konkurencyjnym poziomie.

 

Opel Astra J (2009-2015)

 

 

Opel Astra J to wszechstronny kompakt, który łączy komfort jazdy z przystępnymi kosztami utrzymania. Model ten oferuje szeroki wybór jednostek napędowych dostosowanych do różnych potrzeb kierowców.

 

 

Opel Astra J - polecane silniki

 

Najbardziej godne polecenia jednostki napędowe:

 

Silnik Moc Charakterystyka
1.4 Turbo 120-140 KM Ekonomiczny, dobry do LPG
1.7 CDTI 110-130 KM Oszczędny diesel
2.0 CDTI 160-165 KM Dynamiczny, trwały

 

Szczególnie polecany jest silnik 1.4 Turbo, który łączy dobre osiągi ze średnim spalaniem 6-7 l/100km.

 

Opel Astra J - problemy techniczne

 

Główne problemy techniczne dotyczą:

 

  • Skrzyni biegów M32 - wymaga regularnej wymiany oleju co 60 tys. km
  • Zaworu EGR w silnikach diesla - szczególnie w wersjach 1.6 CDTI
  • Układu chłodzenia - wadliwy wentylator może prowadzić do przegrzania silnika

 

Opel Astra J - ceny części

 

Koszty podstawowych części i usług serwisowych:

 

  • Przegląd okresowy: 380-900 zł
  • Wymiana rozrządu w dieslu: zalecana przy 100-120 tys. km
  • Regeneracja skrzyni biegów: 5000-7000 zł

 

Nadwozie jest dobrze zabezpieczone przed korozją, jednak lakier jest podatny na zarysowania. Części zamienne są łatwo dostępne, a ich ceny pozostają na konkurencyjnym poziomie w porównaniu do innych marek z tego segmentu.

 

Peugeot 308 II (2013-2021)

 

Peugeot 308 II, zdobywca tytułu Car of the Year 2014, reprezentuje francuskie podejście do projektowania kompaktowych aut. Model łączy nowoczesny design z przestronnym wnętrzem, oferując bagażnik o pojemności 420 litrów w wersji hatchback i imponujące 610 litrów w odmianie kombi.

 

Peugeot 308 II - dostępne wersje

 

Gama silnikowa obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne:

 

Silnik Moc
1.2 PureTech 82-130 KM
1.6 THP 125-272 KM
1.6 HDi 92-120 KM
2.0 BlueHDi 150-180 KM

 

Peugeot 308 II - awaryjność

 

Główne problemy techniczne dotyczą:

 

  • Pasek rozrządu w silnikach 1.2 PureTech pracujący w kąpieli olejowej
  • Rozciągający się łańcuch rozrządu w jednostkach 1.6 THP
  • Problemy z elektroniką, szczególnie system multimedialny
  • Hałasująca tylna belka w wersji kombi

 

Peugeot 308 II - koszty serwisowania

 

Za egzemplarz z lat 2018-2019 z przebiegiem około 50 000 kilometrów, z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM, trzeba zapłacić około 35 000 złotych. Modele z silnikiem Diesla są droższe, ale oferują lepszą niezawodność. Wymiana rozrządu to koszt 1250-1800 zł, a przeglądy okresowe należy wykonywać zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Wnioski

 

Rynek samochodów używanych do 50 tysięcy złotych oferuje znacznie więcej możliwości, niż mogłoby się wydawać. Przedstawione modele udowadniają, że nawet z ograniczonym budżetem można znaleźć niezawodne auto odpowiadające różnym potrzebom.

 

Toyota Yaris i Honda Civic wyróżniają się wyjątkową niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji. Skoda Octavia oraz VW Golf VII oferują przestronne wnętrza i komfort jazdy. Hyundai i30 oraz Kia Ceed przekonują bogatym wyposażeniem i dobrym stosunkiem jakości do ceny.

 

Kluczem do udanego zakupu pozostaje dokładne sprawdzenie wybranego egzemplarza. Szczególną uwagę należy zwrócić na historię serwisową, stan techniczny oraz typowe usterki charakterystyczne dla danego modelu. Warto również uwzględnić koszty ubezpieczenia i regularnych przeglądów.

Pamiętajmy, że każdy z opisanych samochodów ma swoje mocne strony - wybór powinien zależeć od indywidualnych potrzeb, stylu jazdy oraz przewidywanych kosztów eksploatacji.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

 

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze