Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.
Zadzwoń do nas
Napisz do nas
kontakt@akcyzawarszawa.pl
Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl
Zakres Usług
Akcyza za samochód
Rejestracja samochodu
Ubezpieczenia
Tłumaczenia dokumentów
Opinia rzeczoznawcy
Rosnące ceny paliw sprawiają, że samochody z fabrycznym LPG stają się coraz popularniejszym wyborem wśród polskich kierowców. Instalacja LPG montowana fabrycznie zapewnia nie tylko znaczące oszczędności, ale również pełną gwarancję producenta i bezproblemową eksploatację. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zmniejszyć wydatki na paliwo nawet o połowę.
Przygotowaliśmy szczegółowy ranking najlepszych aut na LPG dostępnych obecnie na rynku. Przedstawiamy 10 modeli różnych marek, porównując ich dane techniczne, wyposażenie oraz ceny. Każdy samochód został dokładnie przeanalizowany pod kątem praktyczności, ekonomii użytkowania i stosunku jakości do ceny.
Dacia Sandero LPG wyróżnia się na tle konkurencji jako jeden z najbardziej ekonomicznych samochodów z fabryczną instalacją gazową. Model ten łączy w sobie nowoczesne rozwiązania techniczne z przystępną ceną.
Sercem Sandero jest trzycylindrowy silnik 1.0 TCe, który oferuje większą moc na gazie (100 KM) niż na benzynie (90 KM). Jednostka generuje moment obrotowy na poziomie 170 Nm przy 2000 obr/min podczas jazdy na LPG.
Parametr | Wartość |
---|---|
Pojemność silnika | 999 cm³ |
Moc (LPG/benzyna) | 100 KM / 90 KM |
Moment obrotowy (LPG) | 170 Nm |
Zbiornik paliwa | 50L (benzyna) + 40L (LPG) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,6 s |
Prędkość maksymalna | 183 km/h |
Auto oferuje bogate wyposażenie, które obejmuje:
Ceny Dacii Sandero z fabrycznym LPG rozpoczynają się od 64 200 zł za wersję podstawową. Warto rozważyć bogatszą wersję Expression, która w standardzie oferuje więcej wyposażenia. Fabryczna instalacja LPG to dodatkowy wydatek zaledwie 1000 zł, co czyni ten model jednym z najatrakcyjniejszych cenowo aut na LPG na rynku.
Duster LPG to jeden z najbardziej praktycznych SUV-ów w segmencie samochodów z fabrycznym LPG. Model łączy w sobie przestronność, funkcjonalność oraz ekonomiczne rozwiązania paliwowe.
Model wyposażono w nowoczesny silnik 1.0 TCe ECO-G o następujących parametrach:
Parametr | Wartość |
---|---|
Pojemność silnika | 999 cm³ |
Moc maksymalna | 100 KM (74 kW) |
Moment obrotowy | 170 Nm przy 2000 obr/min |
Zbiornik benzyny | 50 l |
Norma emisji | Euro 6d |
Na uwagę zasługują osiągi tego modelu, szczególnie w trybie zasilania gazem LPG. Auto przyspiesza do 100 km/h w 13,8 sekundy na gazie (w porównaniu do 15,1 sekundy na benzynie). Prędkość maksymalna wynosi 174 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to około 7,0 l/100km na LPG.
Ceny nowego Dustera z fabryczną instalacją LPG rozpoczynają się od 83 800 zł za wersję Expression, która oferuje:
Dopłata do wersji LPG względem wariantu benzynowego wynosi 3900 zł, co przy obecnych cenach paliw szybko się zwraca podczas codziennej eksploatacji.
Image Source: Nowe samochody - Renault Polska - Renault
Renault Clio z fabryczną instalacją LPG to połączenie ekonomii z nowoczesną technologią. Ten kompaktowy model francuskiego producenta oferuje imponującą wydajność w obu trybach zasilania.
Sercem modelu jest trzycylindrowy silnik 1.0 TCe o następujących parametrach:
Specyfikacja | LPG | Benzyna |
---|---|---|
Moc maksymalna | 100 KM | 90 KM |
Moment obrotowy | 170 Nm | 160 Nm |
Pojemność zbiornika | 32 L | 39 L |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,8 s | 12,5 s |
Prędkość maksymalna | 188 km/h | 180 km/h |
Model dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia: Equilibre oraz Techno. Standardowe wyposażenie obejmuje:
Ceny rozpoczynają się od 71 900 zł za wersję Equilibre. Bogatsza wersja Techno to wydatek 81 900 zł. W standardzie otrzymujemy fabryczną instalację gazową, która pozwala znacząco obniżyć koszty eksploatacji - przy średnim spalaniu 7,5 l/100 km na LPG i obecnych cenach paliw, koszt przejechania 100 km wynosi około 23 zł.
Skoda Fabia z instalacją LPG od Landi Renzo to przykład doskonałego połączenia niemieckiej inżynierii z ekonomiczną eksploatacją. Ten kompaktowy model oferuje wyjątkowe rozwiązanie dla osób szukających oszczędnego samochodu miejskiego.
Model wyposażono w silnik 1.0 MPI o mocy 80 KM, dostosowany do zasilania gazem LPG. Instalacja gazowa została zoptymalizowana pod kątem maksymalnej wydajności, oferując zużycie na poziomie 6,7 l/100 km w cyklu miejskim. Zasięg całkowity na obu paliwach przekracza 1000 kilometrów.
Dostępne są trzy poziomy wyposażenia:
Ceny poszczególnych wersji silnikowych przedstawiają się następująco:
Wersja silnika | Essence | Selection | Monte Carlo |
---|---|---|---|
1.0 MPI 80 KM | 71 850 zł | 75 450 zł | 85 800 zł |
1.0 TSI 95 KM | 75 350 zł | 78 950 zł | - |
Dopłata do instalacji LPG wynosi jedynie 1750 zł, a dodatkowe przeniesienie wlewu gazu pod klapkę wlewu paliwa to koszt 200 zł. Warto zaznaczyć, że instalacja montowana jest przez autoryzowanego partnera, co gwarantuje zachowanie pełnej gwarancji producenta.
Hyundai Bayon z fabryczną instalacją LPG to unikalna propozycja na polskim rynku, łącząca zalety crossovera z ekonomią jazdy na gazie. Ten model, bazujący na popularnym i20, został specjalnie dostosowany do potrzeb polskich kierowców.
Model wyposażono w wolnossący silnik benzynowy 1.2 MPI o następujących parametrach:
Parametr | Wartość |
---|---|
Moc silnika | 84 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 118 Nm przy 4200 obr./min |
Pojemność silnika | 1197 cm³ |
Zbiorniki paliwa | 40L benzyna / 35L LPG |
Bagażnik | 411-1205 L |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4180/1775/1490 mm |
Instalacja gazowa BRC dostępna jest w każdej wersji wyposażenia, oferując:
Ceny rozpoczynają się od 66 700 zł za wersję podstawową. Koszt instalacji LPG wynosi 5536 zł. Wersja Smart LPG to wydatek 86 000 zł. Przy obecnych cenach paliw, koszt przejechania 100 km wynosi około 27,35 zł (24,35 zł – gaz, 3,01 zł – benzyna), co sprawia, że inwestycja w instalację zwraca się już po przejechaniu około 50 000 kilometrów.
Kompaktowy miejski samochód z fabrycznym LPG nie musi być drogi - Kia Picanto udowadnia to swoją praktycznością i ekonomią użytkowania. Ten niewielki model oferuje znaczące oszczędności w codziennej eksploatacji, zachowując przy tym pełną gwarancję producenta.
Sercem modelu jest ekonomiczny silnik o następujących parametrach:
Parametr | Wartość |
---|---|
Pojemność silnika | 998 cm³ |
Moc maksymalna | 67 KM przy 6200 obr/min |
Moment obrotowy | 92 Nm przy 3500 obr/min |
Zbiornik benzyny | 35 L |
Zbiornik LPG | 27 L |
Średnie spalanie LPG | 5.8 L/100km |
Model oferuje bogate wyposażenie standardowe:
Ceny nowej Kii Picanto z fabryczną instalacją LPG rozpoczynają się od 38 000 zł. Przy obecnych cenach paliw, koszt przejechania 100 km wynosi około 15 zł na LPG, co stanowi 50% oszczędności w porównaniu do jazdy na benzynie. System automatycznie przełącza się na zasilanie gazowe po osiągnięciu temperatury 30°C, co następuje niemal natychmiast w normalnych warunkach. Dla zachowania gwarancji wymagany jest przegląd co 20 000 km lub raz w roku.
Kia Rio z fabryczną instalacją LPG to przykład przemyślanego połączenia oszczędności z niezawodnością. Ten popularny model został wyposażony w dedykowaną instalację gazową BRC, która idealnie współpracuje z silnikiem benzynowym.
Model wyposażono w czterocylindrowy silnik wolnossący o następujących parametrach:
Specyfikacja | Wartość |
---|---|
Pojemność silnika | 1.2 L |
Moc maksymalna | 84 KM |
Wtryskiwacze | 8 (4 benzyna + 4 LPG) |
Zbiornik LPG | 47L (toroidalny) |
Efektywna pojemność LPG | 38L |
Średnie spalanie LPG | 6-9.2L/100km |
Instalacja gazowa dostępna jest dla wszystkich poziomów wyposażenia. Kluczowe elementy to:
Cena podstawowa modelu zaczyna się od 41 990 PLN. Koszt fabrycznej instalacji LPG wynosi 4 200 PLN. Warto zaznaczyć, że jest to inwestycja, która szybko się zwraca dzięki cenie gazu, która jest około 50% niższa od ceny benzyny. Dodatkowym atutem jest łatwiejsza odsprzedaż auta z udokumentowaną historią serwisową instalacji LPG.
Wszechstronność i ekonomia to główne atuty Dacii Jogger z fabryczną instalacją LPG, która wyróżnia się na rynku jako jedyny siedmioosobowy model z gazem montowanym fabrycznie. Ten rodzinny samochód łączy w sobie przestronność vana z funkcjonalnością crossovera.
Sercem modelu jest nowoczesny silnik ECO-G 100 o następujących parametrach:
Parametr | LPG | Benzyna |
---|---|---|
Moc maksymalna | 100 KM | 90 KM |
Moment obrotowy | 170 Nm | 160 Nm |
Zużycie paliwa | 7.7 L/100km | 6.0 L/100km |
Emisja CO2 | 118 g/km | 135 g/km |
Model dostępny jest w dwóch konfiguracjach przestrzennych:
Każda wersja oferuje bogate wyposażenie standardowe, obejmujące:
Ceny rozpoczynają się od 79 900 zł za wersję Essential 5-osobową. Wersja Expression to wydatek od 86 050 zł, natomiast topowa wersja Extreme startuje od 90 850 zł. Dostępne jest finansowanie fabryczne z RRSO 13,08% oraz możliwość uzyskania rabatu do 7 300 zł na wkład własny.
Fiat Panda z fabrycznym LPG to kwintesencja miejskiej ekonomii, łącząca włoski design z praktycznymi rozwiązaniami paliwowymi. Ten kompaktowy model udowadnia, że oszczędne auto nie musi rezygnować z charakteru.
Sercem modelu jest niezawodny silnik 1.2 o następujących parametrach:
Specyfikacja | Wartość |
---|---|
Moc silnika | 69 KM (51 kW) |
Moment obrotowy | 102 Nm przy 3000 obr/min |
Prędkość maksymalna | 164 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14.5 s |
Średnie spalanie LPG | 6.7 L/100km |
Zasięg na LPG | 481 km |
Model oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia, każda z fabryczną instalacją Tartarini:
Ceny rozpoczynają się od 31 990 zł za wersję podstawową. Wersja Lounge to wydatek 46 700 zł. Instalacja LPG montowana fabrycznie pozwala zaoszczędzić nawet 50% kosztów paliwa. Przy średnim spalaniu 6.7 L/100km na LPG, koszt przejechania 100 km wynosi około 14 zł, co czyni Pandę jednym z najbardziej ekonomicznych aut w segmencie.
Zaawansowana technologia i niemiecka precyzja charakteryzują Opla Corsę z fabryczną instalacją LPG. Ten model wyróżnia się tym, że jako jeden z nielicznych oferuje większą moc podczas jazdy na gazie niż na benzynie.
Najnowsza generacja Corsy E z silnikiem 1.4 LPGTEC oferuje następujące parametry:
Specyfikacja | Wartość |
---|---|
Moc silnika | 90 KM (66 kW) |
Moment obrotowy | 124 Nm przy 4000 obr/min |
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13.9 s |
Średnie spalanie LPG | 6.1 L/100km |
Spalanie w mieście | 7.1 L/100km |
Spalanie w trasie | 4.7 L/100km |
Model dostępny jest w czterech wariantach wyposażenia, każdy z fabryczną instalacją gazową:
Ceny rozpoczynają się od 46 000 zł za wersję Edition. Dopłata do instalacji LPG wynosi 5 000 zł, jednak inwestycja zwraca się już po przejechaniu około 40 000 km. Przy obecnych cenach paliw, koszt przejechania 100 km wynosi około 15-18 zł, co stanowi znaczącą oszczędność w porównaniu do wersji benzynowej.
Warto podkreślić, że fabryczna instalacja gazowa jest bardzo szczelna i nie generuje charakterystycznego zapachu gazu we wnętrzu. Dodatkowo, wzmocnione zawory i gniazda zaworów oraz specjalnie zaprogramowana jednostka sterująca gwarantują długą żywotność silnika.
Rynek samochodów z fabryczną instalacją LPG oferuje szeroki wybór modeli dostosowanych do różnych potrzeb i budżetów. Przedstawione pojazdy łączą oszczędną eksploatację z pełną gwarancją producenta, zapewniając średnio 50% niższe koszty paliwa w porównaniu do wersji benzynowych. Szczególnie godne uwagi są modele takie jak Dacia Sandero czy Renault Clio, które podczas jazdy na gazie oferują nawet większą moc niż na benzynie.
Fabryczne instalacje LPG stanowią rozsądną inwestycję, która zwraca się już po przejechaniu 40-50 tysięcy kilometrów. Przy obecnych cenach paliw, koszt przejechania 100 kilometrów wynosi średnio 15-23 złote, zależnie od modelu. Systematyczny rozwój technologii dual-fuel oraz rosnąca liczba stacji LPG w Polsce sprawiają, że samochody z fabrycznym gazem stają się coraz bardziej praktycznym wyborem dla świadomych kierowców.
Potrzebujesz więcej wiedzy?